"W mroku wieży"- książka, w której to czytelnik jest graczem

Lubicie sięgać po książki paragrafowe? Przyznaję, że do niedawna była to dla mnie absolutna nowość. Pierwszą książką tego typu z jaką miała styczność była Nibylandia. Tu żyją potwory. Przyznaję, że tak mnie wciągnęła, że wypatrywałam kolejnych paragrafówek. I tak oto, całkiem niedawno wpadła mi w ręce kolejna gra książkowa- "W mroku wieży" także wydana przez wydawnictwo Muduko. Plan był taki- zabieram tę książką ze sobą na wakacje i czytam, czytam... Gra książkowa, którą trzymałam w ręce w czasie podróży szybko zainteresowała też resztę mojej rodziny. Efekt? Zaczęliśmy ją rodzinnie czytać na głos i razem odkrywaliśmy tajemnice wieży. Zabawa była przy tym niesamowita, a sama podróż minęła nam błyskawicznie :) 

Tajemnicza wieża skrywa wiele tajemnic i to właśnie dzisiaj możesz je odkryć…

W jaki sposób dostaniesz się do wieży?

Przekradniesz się obok strażników, oczarujesz ich swoim urokiem, czy może wywalczysz sobie drogę

mieczem, by dotrzeć do magicznych przedmiotów skrytych w komnacie na jej szczycie?

W grze "W mroku wieży" to czytelnik decyduje którą ścieżkę wybrać i to on kreuje dalszy rozwój wydarzeń. Krok po kroku, podążając za przygodą w książce poznaje tajemnice i odkrywa jak kręte i tajemnicze drogi prowadzą na szczyt. Aby zagrać najpierw trzeba przygotować arkusz postaci. Jest on dostępny na stronach książki. W sumie do wyboru mamy cztery postaci: Złodziej/ka, Żeglarz/Żeglarka, Libertyn/ka, Akolita/tka. Każda z nich ma inne zalety i inny styl gry, a ponadto dla każdej postaci przygotowane są przynajmniej dwa unikalne zakończenia. To jaką postać wybierzemy zależy tylko od naszych preferencji. Karty postaci warto skserować, lub wyrwać (ale tu szkoda książki). To na nich śledzi się swoje osiągnięcia oraz to co się się z tobą dzieje. Dla przykładu jeżeli wartość Zdrowia postaci spadnie do zera to w tym momencie gra się kończy. Ale spokojnie! Zawsze można wrócić do początku i zagrać od początku tą samą lub inną postacią. To taka trochę "never ending story" ;) 




Książka jest napisana bardzo przyjemnym, lekkim językiem, dzięki czemu bardzo przyjemnie się ją czyta. Kropką nad "i" są czarno-białe ilustracje, które dodają jej charakteru. Akcja natomiast jest tak wciągająca, że gracz ma problem z oderwaniem się na chwilę i zrobieniem sobie przerwy na podwieczorek :) Ba! Często zapomina nawet, że wypadałoby coś przekąsić... Ale chyba właśnie o to w dobrej paragrafówce chodzi? :) 

Współpraca reklamowa

Komentarze

  1. Pierwszy raz spotykam się z taką książką. Podejrzewam, że byłaby bardzo ciekawa dla całej rodzinki, tak jak u Ciebie.
    Pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
  2. This looks like a great way to intrigue your growing readers and parents too. Awesome way to get them into fantasy reading.

    OdpowiedzUsuń
  3. A great read along and reading out loud bridging into reading on their own with young readers. Great!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie czytałam jeszcze gry paragrafowej. Bardzo ciekawe! Dziękuję za polecajkę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto po nią sięgnąć. Ciekawa odskocznia od tradycyjnych książek :)

      Usuń
  5. Jak ja dawno nie zaglądałm do gry paragrafowej. One sa takie fajne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie czytałam takiej książki 🤔

    OdpowiedzUsuń
  7. Tego typu książka może być też świetnym pomysłem na prezent! Dziękuję za polecajkę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz słyszę o takiej książce :) brzmi bardzo intrygująco, dziękuję za tą ciekawostkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie tego typu książki do niedawna też były całkowicie nieznane :)

      Usuń
  9. jeszcze nie czytałam tego typu książki

    OdpowiedzUsuń
  10. Raczej nie, ale mam komu polecić 😉

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja przyznam się, że pierwszy raz słyszę o książkach paragrafowych... Myślę, że mogą one być bard o fajne!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie miałam jeszcze takiej książki, ta wydaje się bardzo ciekawa😊

    OdpowiedzUsuń
  13. Hejka, takie filmy przyrodnicze to już przerabialiśmy. Mega zabawa, my decydowaliśmy co się dalej będzie działo. Mega ..ale o takiej ksiązce nie słyszałam. Na pewno warto.wciagajace są takie paragrafowe zabawy. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla nas to świetna opcja :) Cała rodzina może się przy tego typu książce świetnie bawić, chociaż oczywiście można też czytać w pojedynkę :)

      Usuń
  14. Dla mnie to też nowość absolutna. Bardzo mnie ciekawi.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeszcze takiej książki nie czytałam ale wydaje się być bardzo ciekawa!

    OdpowiedzUsuń
  16. Książki paragrafowej jeszcze nie czytałam. Bardzo ciekawa sprawa! Chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. What a fun book! I love how interactive it is. The illustrations are beautiful!

    OdpowiedzUsuń
  18. Zapowiada się naprawdę ciekawa książka. Ten typ gry to dla mnie nowość :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie czytałam nigdy takiego rodzaju książki, ale brzmi to jak dobra zabawa :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie czytałam jeszcze takiej książki, bardzo ciekawa:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Prawdę mówiąc, pierwszy raz słyszę o takiej książce.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy wcześniej nie czytałam takiej książki i nawet nie miałam pojęcia, że jest coś takiego. Zaciekawiłaś mnie i to bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  23. Słyszałam już o książce w takiej formie, ale nie miałam okazji jej przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna sprawa :) Warto sięgnąć po tego typu książkę :)

      Usuń
  24. Chętnie po nią sięgnę! Na pewno idealna na wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, idealnie sprawdzi się w czasie wakacyjnych wyjazdów :)

      Usuń
  25. slyszalam o komiksach tego typu

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz