Jak pozbyć się wilgoci z domu? -recenzja osuszacza powietrza MalTec

 Jesienią w większości domów wzrasta wilgotność powietrza. Problem pozornie jest nie zauważalny gołym okiem, jednak jego skutki trudno przeoczyć. Wilgotne szyby wewnątrz pomieszczeń, łuszczenie farby na sufitach i na ścianach, rozwijający się grzyb, słabo schnące pranie, czy podłogi po umyciu i wreszcie charakterystyczny zapach wilgoci... Nie jest to korzystne dla zdrowia, ponieważ może prowadzić do problemów z oddychaniem, reumatyzmu, zapalenia zatok itp. Szczególnie narażone są dzieci, alergicy, a także osoby chorujące na astmę. U mnie jedynym symptomem podwyższonej wilgotności powietrza była wilgoć na oknach, szczególnie widoczna rano. Dopiero wtedy za pomocą wilgotnościomierza sprawdziłam jak wygląda sytuacja w moim domu. Niestety okazało się, że w sypialni wilgotność jest na poziomie 70%, a w łazience 75%. Dużo, dużo... Przyjmuje się, że optymalna wilgotność w pomieszczeniach powinna mieścić się w przedziale 30-60%, natomiast najbardziej komfortowo czujemy się przy 40%. Przy podwyższonej wilgotności warto częściej otwierać okna. Czasami jest to dla mnie niestety problematyczne, bo mieszkam w mieście gdzie w okresie jesienno-zimowych bardzo często rządzi smog... 

Jak zatem radzić sobie z podwyższoną wilgotnością w domu? Świetnym rozwiązaniem są osuszacze powietrza. Ostatnio w naszym domu pojawiło się urządzenie ze sklepu MalTec. Osuszacz DH-1000 SMART od razu przyciągnął mój wzrok ciekawym design. Do wyboru mamy kilka wariantów kolorystycznych: niebieski, pomarańczowy, szary i zielony. Ja wybrałam ten ostatni, bo to bardzo uniwersalny kolor i dobrze komponuje się z zielenią. Urządzenie jest niewielkich rozmiarów i posiada zbiornik o pojemności 800 ml. Średnio wylewam z niego wodę raz na 3 dni. 


Co istotne, osuszacz nie pobiera dużo prądu- to ważne, skoro urządzenie jest u mnie włączone przez całą dobę. Jest idealny do małych i średnich pomieszczeń (do 15 m2) oraz słabo wentylowanych miejsc podatnych na wilgotne zapachy i grzyby. Osuszacz pracuje cicho, więc nie będzie nam przeszkadzać jeżeli postawimy go w pomieszczeniu, w ktorym  śpimy. Urządzenie jest bardzo proste w obsłudze. Po podłączeniu do prądu włączamy osuszacz za pomocą przycisku ON/OFF. Zapala się wtedy zielone światło. Gdy zbiornik na wodę się zapełni, zapali się pomarańczowe światło, a urządzenie automatycznie się wyłączy.


Jak się u nas sprawdza urządzenie? Najlepiej radzi sobie właśnie w sypialni, ponieważ jest to niewielkie pomieszczenie. Po kilku dniach pracy wilgotność jest na poziomie- 59-61%, czyli sporo mniej niż było. Cena urządzenia jest bardzo przystępna- 99 zł. Jeżeli macie w domu problem z wilgotnością powietrza to z pewnością warto zainwestować w osuszacz. 




Komentarze

  1. U mnie taki osuszacz by się przydał. Mimo, że mam otwarte okna to ostatnio mam duży problem z tym:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zainwestować w taki sprzęt, żeby wilgoć nie doprowadziła do rozwoju grzyba w domu.

      Usuń
  2. Na poprzednim wynajmowanym mieszkaniu, miałam z tym problem. Teraz na szczęście już nie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy wpis. Mnie też by się przydał. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To sprzęt, który z pewnością przyda się w niejednym domu :)

      Usuń
  4. I like this product. Thank you and have a good day.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio właśnie myślałam o takim sprzęcie. Świetny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super sprawa taki osuszacz. Mnie by się przydał.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrze, że mój dom jest również wyposażony w taki osuszacz, ponieważ mój kraj jest krajem tropikalnym. Dziękuję za polecenie.
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam taki całkiem prosty pochłaniacz wilgoci ale akurat u mnie w zupełności wystarczy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Z nieba mi spadłaś z tym wpisem, bo właśnie czegoś takiego szukam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. u moich rodziców jest bardzo wilgotno!

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdecydowanie bardzo przydatne urządzenie. Zwłaszcza w domach, gdzie jest taki nieco "tropikalny",ze tak to określę klimat :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, przy tropikach się przydaje ;) Tyle, że w tych domach gdzie jest podwyższona wilgotność zazwyczaj niestety temperatury nie są zbyt wysokie.

      Usuń
  12. Bardzo fajny sprzęt, nawet nie wiedziałam, że jest coś takiego :-) ja to jednak jestem do tyłu. U mnie to by się przydał nawilżacz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam zaraz do tył. Jeżeli nie masz problemów z wilgotnością w domu, to ten temat nie musiał przyciągać Twojej uwagi.

      Usuń
  13. Przydałby mi się w łazience :) Ogólnie słyszałam o tego typu gadżetach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W łazience też jest bardzo przydatny, zwłaszcza po kąpieli, albo jeżeli suszymy w tym pomieszczeniu pranie.

      Usuń
  14. Przydatne urządzenie dla tych w których w domu wilgotne powietrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. O taki chce
    U mnie wilgoc walczy z moim reumatyzmem
    Cena bardzo, bardzo przystępna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, cena jest bardzo atrakcyjna. Warto się w taki zaopatrzyć :) Zwłaszcza przy problemach z reumatyzmem.

      Usuń
  16. Bardzo przydatna rzecz, czasami okropna bywa wilgoć w domu;/

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja pamiętam wilgoc w jednym mieszkaniu jak byłam mała. Musieliśmy się przez to wyprowadzić bo nie chciało zejść

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety, jeżeli z wilgocią nic nie robimy, to potem wchodzi grzyb na ściany, a pozbyć się go nie jest łatwo.

      Usuń
  18. Musze się zastanowić nad takim urządzeniem. Często widzę u siebie skraplającą się wodę na oknach. Zwłaszcza, kiedy suszę prawnie wewnątrz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już jest sygnał, że wilgotność w mieszkaniu jest zbyt wysoka. Urządzenie mogłoby poprawić sytuację :)

      Usuń
  19. Myślę nad zakupem czegoś podobnego, ale do mojej łazienki. Nie mam w niej okna, wentylacja jest kiepska. No i cena jest bardzo atrakcyjna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto. Ja też mam dodatkowe urządzenie w łazience, bo tak zawsze jest duża wilgotność.

      Usuń
  20. Bardzo przydatne urządzenie, szczególnie w deszczowej Anglii :) Mam coś takiego, tyle że znacznie większych rozmiarów i z kilkoma różnymi opcjami typu suszenie prania. Sprawdza się znakomicie, szczególnie zimą, gdy trzeba suszyć pranie w domu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze się dobrze sprawdza :) W Anglii taki sprzęt jest na pewno obowiązkowy.

      Usuń
  21. Fajne i bardzo przydatne urządzenie, szczególnie teraz jesienią :)

    OdpowiedzUsuń
  22. No, no, bardzo ciekawe urządzenie :) Muszę koniecznie przyjrzeć się mu bliżej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto :) Skuteczne, wydajne i przy tym o ciekawym design :)

      Usuń
  23. This looks very easy to use. Thanks for sharing!
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam akurat innej firmy, ale osuszacz to super sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja to robiłam odwrotnie, chciałam nawilżyć trochę powietrze. Teraz okres grzewczy to w mieszkaniu powietrze jest bardzo suche.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W blokach często jest problem właśnie ze zbyt suchym powietrzem.

      Usuń
  26. Świetny post. Coś takiego bardzo mi się przyda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam coś ciekawego podpowiedzieć :)

      Usuń
  27. Nie dość że ładnie wygląda to jeszcze bardzo przydatne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, takie urządzenie z pewnością przyda się w wielu domach.

      Usuń
  28. Ja tam jestem zadowolony, ładnie osusza. Dla mnie świetny.

    OdpowiedzUsuń
  29. Dobre jest. Szuszy ładnie, dziecko mi się nie drze, bo śpi, bo cichy sprzęt jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, dużą zaletą jest to że urządzenie naprawdę cicho pracuje. Nie będzie przeszkadzać nawet w dziecięcym pokoju.

      Usuń
  30. Przydałby mi się-nawet nie wiedziałam że wilgoć może mieć aż tak fatalny wpływ nie tylko na wnętrze mieszkania ale i na mnie (chyba już wiem czemu mi tak ostatnio dokuczaja zatoki)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, niestety ma duży wpływ na nasze zdrowie. Ja też mam problemy z zatokami i tym bardziej zwracam uwagę, żeby wilgotność w domu nie była zbyt wysoka.

      Usuń
  31. Dużą zaletą jest to, że się sam wyłącza, gdy zbiornik jest pełny.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie i jeszcze zmienia wtedy kolor na pomarańczowy :)

      Usuń
  32. Przydatne urządzenie i ładnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki temu nowoczesnemu design jest wręcz ozdobą wnętrza :)

      Usuń
  33. Cena naprawdę atrakcyjna.Mam innej firmy o zapłaciłem za niego w zeszłym roku 200 zł. Muszę dokupić jeszcze jeden do kuchni,a ten faktycznie wydaje sie ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, będziesz zadowolony. Cena tego urządzenia jest bardzo atrakcyjna.

      Usuń
  34. Przydałoby mi się takie urządzenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto w nie zainwestować, tym bardziej że cena nie jest wygórowana :)

      Usuń
  35. This seems like a great device. Thank you for sharing.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2020/10/dr-brandt-xtend-your-youth-face-cream.html

    OdpowiedzUsuń
  36. Tak mało przywiązujemy uwagi do zdrowego życia, także tego w mieszkaniu.
    Twój post jest godny uwagi, a urządzenie warte polecenia :)
    Kochana bardzo proszę o kontakt na e-maila:)
    Pozdrawiam milutko☘🌞🍁🍂🧡😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem dlaczego, ale nie wyświetla się u Was w linkach mój nowy post🤔

      Usuń
    2. Zdrowe otoczenie jest bardzo ważne. To wszystko ma wpływ na nasze zdrowie i ogólną kondycję :)

      Usuń
    3. Napisałaś? bo chyba usunęłam w Spamie:(

      Usuń
  37. Wilgoć w domu to koszmar. DZIĘKUJĘ

    OdpowiedzUsuń
  38. nie widziałam wcześniej takiego urządzenia, ale bardzo mi się podoba :) codziennyuzytek.pl

    OdpowiedzUsuń
  39. Zapraszamy na nasz ranking oceniający tabletki na odchudzanie- https://biodyne.org/

    OdpowiedzUsuń
  40. przydałby mi się pochłaniacz wilgoci nie tylko do domu, ale również do samochodu, ale czegoś takiego niestety sobie tam nie wstawię ;/

    OdpowiedzUsuń
  41. Fajne to urządzenie i bardzo ciekawy caly blog, lubię podpatrywać różne ciekawostki. Chętnie będę zaglądać. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Ależ trafiłam temat. Wczoraj przeglądałam na Allegro pochłaniacze i nawet zainteresowałam się tym właśnie Twoim. Jednak przychylam się ku innemu z większym pojemnikiem na wodę.
    Mam bardzo dużą bibliotekę i nie mogę tam wejść bo od razu kaszlę. Pojemnik osusza powietrze i jest lepiej. Do tej pory miałam 3 litrowy, ale wypracował swoje:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  43. Na stronie Maltec jest spory wybór osuszaczy. Może znajdziesz coś dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  44. żeby to był jeszcze pochłaniacz grzyba ktory mam na scianie to fajnie ale i tak super dobry oo


    pomysł

    OdpowiedzUsuń
  45. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  46. Bardzo ciekawa rzecz ! Nie wiedziałam, że są takie elektryczne osuszacze ! Też mam wilgoć w sypialni, ale stosuję inny pochłaniacz wilgoci - z granulkami, które pochłaniają wilgoć ( z Lidla ). Może wypróbuję i ten ! Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, jest wygodniejszy od granulek bo nie trzeba wymieniać wkładu. Po prostu podłączamy do prądu i gotowe. Granulki trzeba jednak co jakiś czas wymieniać.

      Usuń
  47. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  48. Bardzo lubię odwiedzać ten blog

    OdpowiedzUsuń
  49. Bingo! Temat mnie interesuje bo wilgoci mam bardzo dużo, szczególnie przy takich upałach i wilgotności w łazience skraplania się woda i mam kałuże na podłodze...zastosowałem taki zwykły ale i tak woda się skrapla. Muszę poszukać tego co proponujesz.

    OdpowiedzUsuń
  50. Jakiś czas temu byłam zainteresowana takim urządzeniem.

    OdpowiedzUsuń
  51. Ciekawe rozwiązanie, choć u mnie trzeba raczej nawilżać niż osuszać :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Wiele tutaj interesujących i ważnych informacji.

    OdpowiedzUsuń
  53. Póki co ja jeszcze nigdy nie miałam okazji z takich urządzeń korzystać i wiem również, że bardzo ważną sprawą jest zlecenie prac osuszania po zalaniu zlecić specjalistom. W każdym przypadku ja zawsze jak coś to dzwonię po https://www.osuszarnia.pl/ i wiem, że to jest na pewno bardzo dobra opcja.

    OdpowiedzUsuń
  54. Pomocna recenzja, do tej pory używałam pochłaniaczy takich z wkładami

    OdpowiedzUsuń
  55. Trzeba przede wszystkim usunąć przyczynę wilgoci. Może ona prowadzić do poważniejszych konsekwencji takich jak zawilgocenia, a nawet zagrzybienia. Jeśli obawiacie się takich problemów to możecie wykonać specjalistyczne badania w tym kierunku: https://www.stawiarski.pl/opinia-prywatna-sadowa.php .

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz