Książka paragrafowa- Nibylandia. Tu żyją potwory!


 Lubię spędzać wolny czas zarówno czytając książki, jak i grając w planszówki. A gdyby tak połączyć obie te czynności? Słyszeliście kiedyś o książkach paragrafowych? To idealna propozycja dla moli książkowych, którzy chętnie sięgają także po planszówki. W tym przypadku rozgrywka odgrywa się najczęściej w samotności, a gracz jest głównym bohaterem akcji. To czytelnik decyduje o przebiegu wydarzeń... Brzmi ciekawie? Na końcu rozdziału, albo fragmentu gracz otrzymuje możliwość wybranego paragrafu, który wpływa na całą fabułę. Przyznaję, że dla mnie to totalna nowość. Nasza biblioteczka właśnie wzbogaciła się o tego typu grę książkową od wydawnictwa Muduko. W sklepie Muduko dostępne są różne tytuły Dracula- Klątwa wampira, Koszmar Alicji w Krainie Czarów, W mroku podziemi, Zielobór, Zły Czarnoksiężnik z OZ i Nibylandia- Tu żyją potwory! Dla każdego coś miłego :) My zdecydowaliśmy się na tę ostatnią. I wiecie co? To był świetny wybór! 

"To nie jest ten Piotruś Pan, którego znacie! I nigdy nie byliście w takiej Nibylandii. Piotruś Pan i Świat Zaginiony? Piraci w Parku Jurajskim? Dlaczego nie? Mogłem przeżyć pełną przygód opowieść nie tylko w skórze Wendy i Piotrusia Pana (w towarzystwie steampunkowego Dzwoneczka), ale i Lilii Tygrysiej, wspaniałego kapitana Haka i jeszcze jednego tajemniczego mieszkańca zaginionej wyspy. Uważajcie jednak! To bardzo groźna baśń, w której wiele zależy od czytelnika. Jeden nieopatrzny krok, a może zmienić się w opowieść bez szczęśliwego zakończenia." - Radek Rak, powieściopisarz.


W Nibylandia. Tu żyją potwory! wcielamy się w jedną z dostępnych postaci. Możemy grać jako ocalała z katastrofy statku Wendy Darling, mechaniczny mściciel Piotruś Pan, nieustraszona łowczyni Tygrysia Lilia lub bezlitosny pirat, kapitan Jakub Hak. Czy uda nam się uciec z Nibylandii? To zależy tylko i wyłącznie od naszych wyborów i być może trochę od naszego szczęścia :) Wystarczy jeden nieopatrzny krok i z happy endu będą nici... Podoba mi się również to, że nawet jeżeli akcja potoczy się nie po naszej myśli, to do książki możemy wrócić ponownie, wybrać inną postać i inaczej pokierować fabułą.


Gra dedykowana jest od wieku 14+. Tak naprawdę świetnie bawić się będzie przy niej zarówno nastolatek, jak i dorosły. Wulkan emocji dostajecie w pakiecie :) Przyznaję, że jestem zachwycona tą grą, wartką akcją, jej nieprzewidywalnością... To świetny sposób na oderwanie się od komputera, czy tabletu. Pomyślcie o tym, gdy będziecie szukać pomysłu na prezent.  Gra rozwija  umiejętność podejmowania decyzji, ale też wyobraźnię, a taki trening przyda się każdemu, bez względu na wiek :)


Egzemplarz książki otrzymałam w ramach współpracy reklamowej z Wydawnictwem Muduko.

Komentarze

  1. Przyznam że nigdy wcześniej nie słyszałam o książkach paragrafowych

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się naprawdę ciekawie! Nie czytałam wcześniej tego typu książki.Anula

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam o tym na innym blogu, który odwiedzam. Mam mieszane uczucia, co do tego. Widziałam taki serial. Niekoniecznie mi się podobało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ofercie wydawnictwa są też inne tytuły. Mnie bardzo podoba się sama koncepcja. Czytanie staje się jeszcze bardziej ciekawe i emocjonujące :)

      Usuń
  4. Gdzieś o tym słyszałam, ale nie miałam okazji poznać namacalnie, a tym bardziej spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Powiem szczerze, że nie słyszałam o takich książkach i z przyjemnością wzięłabym ją do ręki :) Na razie jednak nie będę się za nią rozglądać, bo właśnie wczoraj i dzisiaj zaopatrzyłam się w sporą ilość książek. W mojej bibliotece będzie robiona inwentaryzacja i będzie zamknięta przez ponad miesiąc. Wprawdzie dział dla dzieci i młodzieży będzie czynny, jest w niej naprawdę wiele pozycji, które według mnie są skierowane, także dla starszych, ale tym razem wzięłam się za inną tematykę: od Nowej Zelandii, przez Maroko, spojrzenie na świat pana Wojciecha Jagielskiego, współczesny Izrael, Włochy po tajemnicę historii, która ma wpływ na dzisiejszy świat.
    Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam czystą przyjemność czytania tego typu książki :)

      Usuń
  6. Wow! Zapowiada się naprawdę super! To idealny pomysł na prezent 💚

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też pierwszy raz słyszę o tego typu książkach. Dziękuję za podpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Człowiek cały czas się uczy i poznaje nowe rzeczy :)

      Usuń
  8. Lubię książki paragrafowe. Dawno do takiej nie zaglądałam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa i świetna recenzja

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie miałam pojęcia, że takie książki istnieją. Znowu dzięki blogom dowiedzialam się czegoś nowego.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszałam o takich książkach, ale sama nie miałam okazji bliżej ich poznać. To dla mnie zupełna nowość i przyznaję, bardzo mnie ciekawi :) Muszę koniecznie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto bliżej je poznać :) Wciągają bez reszty!

      Usuń
  12. pierwszy raz słyszę o takich książkach, bardzo ciekawa opcja:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznaję, że zachwyciły mnie tego typu książki. Na pewno na tej jednej lekturze się nie skończy :)

      Usuń
  13. Taka książka to naprawdę rewelacyjny pomysł! Chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. mega klimatyczne:D o wiele ciekawsze niż oryginał:D

    OdpowiedzUsuń
  15. Pierwszy raz słyszę o takich książkach. Ciekawy pomysł
    Pozdrawiam serdecznie końcówką lutego

    OdpowiedzUsuń
  16. Kolejny bardzo ciekawy wpis - gratulacje łączone z pozdrowieniami ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie słyszałam o takich książkach. To dla mnie zupełnie coś nowego...
    Ciekawe, jak by mi się podobało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to też nowość :) Przyznaję, że dałam się wciągnąć! :)

      Usuń
  18. Witaj ♥
    Wow jakie ładne grafiki są w środku :o Od razu milej się czyta :D
    Miłego dnia! :) Pozdrawiam serdecznie!🤗
    PS. Dziękuję za komentarz u mnie ;)
    Angelika

    OdpowiedzUsuń
  19. Słyszałam o książkach w takiej formie, ale sama jeszcze nie miałam przyjemności w nie zagrać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze? Nie miałam pojęcia, że tak wciągają! :)

      Usuń
  20. Słyszałam o grach książkowych, ale mnie one jakoś nigdy nie interesowały, choć uwielbiam i książki i planszówki:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bywa i tak :) Chociaż warto chociaż spróbować sięgnąć po tego typu książkę, bo może okazać się że się spodoba :)

      Usuń
  21. Bardzo ciekawy pomysł na książkę, nie spotkałam się jeszcze z taką propozycją :) Na pewno jest warta uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Słyszałam o książkach z tej serii, ale jeszcze nie miałam kiedy zapoznać się z nimi bliżej. Niemniej nadejdzie czas, bym je nadrobiła. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo ciekawa propozycja. Nie znałam do tej pory takich książek połączonych z grą. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to też było zaskoczenie :) Dałam się wciągnąć. Na pewno na tej książce się nie skończy :)

      Usuń
  24. No i dowiedziałam się czegoś nowego od Ciebie - nigdy nie słyszałam o książkach paragrafowych! Oglądałam kiedyś film, w którym widz decydował o różnych rzeczach (ciekawe doświadczenie!), nigdy jeszcze nie miałam wpływu na los książkowych bohaterów. Ponoć zawsze jest ten pierwszy raz!

    Planszówki i książki - uwielbiam! To doskonały sposób na relaks i dobrą zabawę (szczególnie gdy ma się fajne towarzystwo do tych pierwszych).

    Pięknie przedstawiłaś opisywaną książkę :) Ja zupełnie nie ma do tego wyobraźni!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto sięgnąć po tego typu książkę :) To ciekawa forma rozrywki!

      Usuń
  25. Wow, dzięki Tobie dowiedziałem się co nieco o książkach paragrafowych. Pierwszy raz o nich słyszę. Brzmi ciekawie i interesująco 👍😊 Pozdrawiam Cię serdecznie i ślę Tobie mega wiele uścisków 🤗😘💖

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz