Ogrody Hildegardy- zdrowo, smacznie i ekologicznie

 


Osoby, które interesują się ziołolecznictwem na pewno słyszały o świętej Hildegardzie z Bingen. To jedna z najbardziej znaczących kobiet w średniowieczu- mniszka, badaczka przyrody, lekarka i wizjonerka. Świetnie znała się na ziołach i stosowała je w leczeniu różnych schorzeń. Sporo uwagi poświęcała także diecie, mając świadomość jak ogromny wpływ ma ona na organizm człowieka. Wiedza jaką posiadała na temat ludzkiego ciała, ziół i zdrowia wykraczała daleko poza epokę w której żyła. Do dziś jej nauki nie straciły na aktualności i są obecne we współczesnej medycynie naturalnej.


 Całkiem niedawno odkryłam sklep ogrody Hildegardy. Temat zbilansowanej diety jest mi bardzo bliski i cały czas szukam produktów, które są w pełni bezpieczne i zdrowe dla mnie i moich bliskich. Ogrody Hildegardy są wyłącznym przedstawicielem i dystrybutorem marki Les jardins de Sainte Hildegarde w Polsce. Ta francuska firma  dziś zatrudnia kilkanaście osób, oraz korzysta z pomocy dziesiątek mnichów i rolników dostarczających produkty, wyselekcjonowane i przygotowane z zachowaniem najwyższej jakości. W ofercie sklepu znajduje się duży wybór produktów spożywczych, przyprawy, suplementy diety i kosmetyki, oparte na roślinach o niezwykłych właściwościach zdrowotnych. Dostępne są także książki o świętej Hildegardzie i jej recepturach. Do mojego wirtualnego koszyka trafiło kilka produktów. Jesteście ciekawi jakie? Zobaczcie sami!




OREGANO BIO

Oregano z Ogrodów Hildegardy pochodzi z rolnictwa ekologicznego. Mam pewność, że zioło pochodzi z naturalnych upraw, jest niepryskane chemicznymi środkami i co za tym idzie w pełni zdrowe. Nic tylko korzystać z tych dobroci natury garściami ;) No może nie dosłownie, bo oregano też trzeba używać z umiarem. 

Oregano nazywane jest także lebiodką pospolitą, albo dzikim majerankiem. W starożytności stosowano je na ukąszenia jadowitych zwierząt.  Roślinę wykorzystywana była również jako zastępnik herbaty i tytoniu. Dziś oregano jest jedną z najbardziej znanych przypraw, szczególnie jako ziele do pizzy. W Stanach Zjednoczonych zdobyło ogromną popularność po II wojnie światowej za sprawą żołnierzy wracających do domu. Sprzedaż oregano pomiędzy 1948 a 1956 rokiem wzrosła o ponad 56 razy. Ziele oregano pobudza wydzielanie śliny, soku żołądkowego i żółci. Z tego powodu jest często stosowane w chorobach układu pokarmowego, przy braku apetytu, zgadze, w niedoczynności wątroby i dróg żółciowych, w stanach nieżytowych żołądka, czy wzdęciach. To dlatego warto dodawać je do różnych potraw- gotowanych, pieczonych oraz smażonych.



SÓL Z ZIOŁAMI ŚWIĘTEJ HILDEGARDY

Nie wyobrażacie sobie kuchni bez soli? Ja też nie, choć stosuję ją z umiarem. W sklepie Ogrody Hildegardy znalazłam jednak zdrowszą alternatywę- sól z ziołami. W składzie oprócz soli morskiej występuje sproszkowany korzeń bertramu, proszek z nasion kopru włoskiego, proszek z nasion selera i sproszkowane kłącze galgantu. Ziołowa sól ma przyjemny, mocno ziołowy zapach (mocno wyczuwalny w niej jest zapach kopru) i  jest świetnym dodatkiem do wielu potraw. Z pewnością urozmaica ich smak! Spróbujcie!

Dodatkowy plus przyznaję za ciekawe ekologiczne opakowania z korkowym zamknięciem. Zero plastiku, zdrowiej dla nas i dla środowiska. Brawo za pomysł!





KAWA ORKISZOWA BIO

Tradycyjna kawa, choć smaczna, nie służy każdemu. Na szczęście mamy jej zdrowszą alternatywę, po którą możemy sięgać bez wyrzutów sumienia- kawę orkiszową. Słyszeliście o niej? To naprawdę pyszny i lekkostrawny napój. Dzięki wysokiej zawartości witamin z grupy B (odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego) skutecznie pobudza, poprawia koncentrację, a przy tym przynosi uczucie odprężenia. Co istotne nie zawiera kofeiny, więc może być stosowana także przez osoby cierpiące na nadciśnienie. Jak ją przygotować? 3 łyżki kawy gotujemy przez 10 minut w 1/2 litra wody. To samo ziarno możemy użyć kilka razy. Nie traci swoich właściwości, a my oszczędzamy :)


KSIĄŻKI Z SERII ŚWIĘTA HILDEGARDA LECZY

Do mojej domowej biblioteczki trafiły książki "Bóle głowy, migrena i inne bolesne dolegliwości" i "Włoay, skóra, paznokcie". Choć niewielkie zawierają mnóstwo ciekawych porad i sposobów wykorzystania ziół w walce o zdrowie, lepsze samopoczucie i urodę. Książki zawierają ładne fotografie i czyta się je wyjątkowo przyjemnie. Chętnie do nich wracam, gdy szukam sposobów na naturalne terapie. 

Znacie sklep Ogrody Hildegardy? Chętnie sięgacie po ekologiczne produkty? 

#WSPÓŁPRACA REKLAMOWA



Komentarze

  1. Najbardziej zainteresowała mnie sól z ziołami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To naprawdę bardzo ciekawe połączenie :) Polecam!

      Usuń
  2. Dziękuję za polecenie tego sklepu.
    Zainteresowała mnie sól z ziołami i kawa orkiszowa.
    Hildegardą interesuję się już od dawna. Mam" Książkę kucharską św. Hildegardy" autorstwa dr Wigharda Strehlowa. Pamiętny wypiek- ciasteczka z mąki orkiszowej z miodem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuchnia Hildegardy jest nie tylko smaczna, ale i wyjątkowo zdrowa :)

      Usuń
  3. Miałam kiedyś styczność z ziołami od ojców Bonifratrów, tato przywoził mi saszetki ziołowe na migreny, ale efekt nie był zadowalający a smak ziółek okropny...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak ziół nie zawsze jest dobry, chociaż te w przyprawach są aromatyczne i smaczne :)

      Usuń
  4. Z chęcią odwiedzę ten sklep.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny sklep, chętnie zaglądnę :)
    Kocham smak i aromat oregano. W mojej kuchni nigdy nie może go zabraknąć 💚.

    OdpowiedzUsuń
  6. So interesting post
    Thanks for sharing
    Kisses ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. a mnie zaciekawiła ta kawa orkiszowa, pierwsze słyszę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okazuje się, że jest też zdrowsza alternatywa dla tradycyjnej kawy :)

      Usuń
  8. Warto włączyć zioła do swojej diety. Często to robię i z efektów jestem bardzo zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie też zioła są ważnym składnikiem diety :)

      Usuń
  9. Nie znałam, ale chętnie się zapoznam. Ta sól mnie zainteresowała...

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem bardzo ciekawa tej soli z ziołami. Fajny produkt.

    OdpowiedzUsuń
  11. Interesujące produkt . Świetna recenzja

    OdpowiedzUsuń
  12. O tym sklepie nie słyszałam, a przecież wiesz, że interesuję się leczniczymi właściwościami roślin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam- wybór produktów jest naprawdę bardzo duży :)

      Usuń
  13. Ja bym chętnie tej kawki sprobowala :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Ani o sklepie, ani o Hilegardzie, nie słyszałam wcześniej.
    Mam mieszane uczucia jeśli chodzi o zioła- rumianem, melisa, mi bardzo pomagają, podczas gdy dziurawiec, to dla mnie zło.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z ziołami jest jak z lekami- nie każde dla każdego jest dobre. Warto wcześniej poczytać o właściwościach i ewentualnych przeciwskazaniach.

      Usuń
  15. wygląd tych ziół przypominiało mi Yerba Mate - też miało podobne listki.

    nie wiem na razie nie rozpatruje suplementowania takich rzeczy.

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ziół nie trzeba suplementować. Świetnie sprawdzają się jako aromatyczny dodatek do potraw :)

      Usuń
  16. Ja już w samych opakowaniach się zakochałam

    OdpowiedzUsuń
  17. Znam ten sklep. Warto tam zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie znam tego sklepu. Koniecznie muszę zajrzeć na tę stronę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybór produktów jest naprawdę duży. Z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie :)

      Usuń
  19. Jak dla mnie super :) Też czasami staram się coś zebrać i ususzyć na herbatki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ostatnimi czasy odnoszę wrażenie, że kiedy jest doposek "Bio", od razu siega rangi świętości. Będę sie upierała, że bio jedt kiedy sama dobie coś wyhoduje od początku do końca i mam pewnik, że nie było wykorzystanych substancji o wątpliwym pochodzeniu i działań. Napisać można wszystko. Np ale, nie każdy ma możliwość i nie pozostaje nic innego, jak wierzyć, że producent nie kłamie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, że to co mamy w ogródku wydaje się nam najbardziej bezpieczne. Przekonałam się jednak, że produkty w sklepach najlepszej jakości są te bio. Rozmawiałam z różnymi rolnikami i wiem jak restrykcyjne procedury przechodzą ekologiczne gospodarstwa, łącznie z regularnymi badaniami gleby. Tu nic się nie ukryje. I dobrze.

      Usuń
  21. Nie słyszałam nigdy o tym sklepie i cieszę się, że o nim piszesz, bo widzę tu wiele ciekawych produktów. Zaraz "wybiorę się na zakupy".

    OdpowiedzUsuń
  22. Być może znalazłabym coś dla siebie w tym sklepie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno :) Wybór produktów jest naprawdę duży :)

      Usuń
  23. tak, znam historię Hildegardy właśnie czytając o średniowieczu, girl power już wtedy :) a na poważnie to ziołolecznictwo ma coraz większe zainteresowanie, swego czasu pamiętam że w Warszawie działali ojcowie Bonifratrzy którzy przyrządzali różne mikstury na dolegliwości

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie ten powrót do ziołolecznictwa. W naturze siła :)

      Usuń
  24. Zioła to świetne uzupełnienie zdrowej, zbilansowanej diety. Mam własny zielnik, w pełni ekologiczny, korzystam z niego na maksa i sporo też suszę... Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Zdecydowanie polecam - przepisy św. Hildegardy w ogóle uratowały mi zdrowie. Szczególnie wino na serce i na smutki. Ale gotowe mieszanki też są super

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz