Ja i mój pies- książki o zwyczajnie niezwyczajnym psie


 O tym, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka słyszał chyba każdy. Ta przyjaźń trwa wyjątkowo długo. Szacuje się, że psy towarzyszą nam od około 30 tysięcy lat. Na przestrzeni dziejów były i są nadal stróżami, łowcami, obrońcami, pasterzami, kompanami spacerów i zabawy, a nawet terapeutami.  O psich przyjacielach na całym świecie powstało mnóstwo książek i filmów. Zgodzicie się ze mną, że życie pisze najlepsze scenariusze? Tak, właśnie jest w przypadku książek Ja i mój pies, których autorką jest Emilka Piłko. Dawno nie czytaliśmy tak świetnych książek z psim bohaterem w roli głównej! Kropką nad i są przepiękne ilustracje, które sprawiają że książkę nie tylko świetnie się czyta, ale i ogląda :)


Historia o tym, jak piękną miłością dziecko potrafi odbarować swojego psa. Niby książka jest przeznaczona dla najmłodszych, ale rodzice też będą czerpali z jej czytania niesamowitą satysfakcję. To trochę taki Shrek na papierze. Dzieci śmieja się z jednego, a rodzice drugiego.

Czytanie książek przed snem jest już naszym rodzinnym rytuałem. Młodszej córci zawsze czytam ja, albo mój mąż. Przyznaję, że dawno już tak dobrze nie bawiłam się śledząc historię stworzoną dla młodszego czytelnia. Napisana bardzo przyjemnym językiem, dowcipna i przy tym skłaniająca do refleksji. Czytając ją raz po raz zerkałyśmy na naszego pupila, którego cała rodzina kocha równie mocno jak książkowego Harry'ego. Mieliśmy trochę wrażenie, że to historia o nim...




 Autorka stworzyła piękna, wyjątkowo ciepłą historię, którą naprawdę czyta się jednym tchem. Idealnie ubrała w słowa wszystkie uczucia, które pojawiają się w sercu kochającego właściciela- miłość, troska, zaufanie, a czasami też strach. Nie ma tu przesadnie dramatycznych zwrotów akcji, superbohaterów, czy mało wiarygodnych historii. Zamiast tego mamy świat pokazany oczami dziesięciolatka, dla którego każdy, nawet z pozoru zwyczajny dzień, w towarzystwie psiego przyjaciela zwyczajny nie jest.  Kiedy czytaliśmy ostatnie strony książki cieszyłam się, że jest kolejna część. Okazało się, że równie dobra jak pierwsza. Liczę, że autorka na tych dwóch książkach nie poprzestanie :) Harry to przecież zwyczajnie niezwyczajny pies. 

Ps.Od kilku tygodni dostępny jest również audiobook.. na legimi i empikGo.

Współpraca reklamowa

Komentarze

  1. Jaki uroczy szczeniak husky.
    Aż mi się przypomniało jak po przeczytaniu ,,O psie który jeździł koleją" płakałam...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie piękne wydania. Książeczki zwracają uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale świetne okładki! Bardzo przyciągają.
    Wierzę w to, że pies jest najlepszym przyjacielem człowieka. Często zdarza mi się płakać na filmach, kiedy psu dzieje się krzywda. Na szczęście tutaj widzę, że mamy pozytywne historie :)
    Moja mama również czytała mi przed snem. To był cudowny, wieczorny rytuał :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałem o tych książeczkach. Uwielbiamy psy! To może być świetny pomysł na prezent pod choinkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie - te książeczki pięknie się prezentują .

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój wnuk uwielbia książki, a o zwierzętach szczególnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Such beautiful art. I know a couple who would be emersed in these editions. Thanks for the post.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wonderful gift giving ideas. Adoring these books!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie wydana książka! Coś dla mojej córci :) Dziękuję za polecajkę!

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne ilustracje :) książka na pewno ciekawa nie tylko dla wielbicieli psiaków :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się z twierdzeniem, że psy potrafią poprawić nam nastrój i są niezawodnymi przyjaciółmi - towarzyszami :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ojej, ale pienne :) Super że są takie ksiązki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakie przepiękne ilustracje. Moja córka ma psa rasy hasky, więc miałam wrażenie, że to jego oglądam na tych zdjęciach. Cudne są :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję za wszelkie polecenia na Twym blogu:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. myślę, że moje dzieci byłyby tymi książkami zachwycone, prześliczne obrazki:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj zgadzam się z tym, że pieski są najlepszymi przyjaciółmi człowieka, ale dodam, że na spółkę z kotkami ;) Myślę, że i mi te książki spodobały by się :) Muszę też zauważyć, że bardzo ładne okładki!
    Pozdrawiam Cię pięknie i życzę wspaniałego nowego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajne książki, psy bywają naprawdę wspaniałymi przyjaciółmi. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepiękne książki! Aż chce się je przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz