Czytam z wydawnictwem FRONDA- Wielka księga husarii


Husaria to najbardziej rozpoznawalna jednostka wojskowa. Większość z nas kojarzy charakterystyczne husarskie skrzydła, które stały się symbolem polskiej chwały militarnej. Wokół husarii przez wieki narosło bardzo wiele mitów. Niektóre z nich skrywają ziarnko prawdy, wiele z nich jednak można włożyć między bajki. O tej elitarnej ciężkiej jeździe Rzeczypospolitej Obojga Narodów  dowiecie się więcej z książki Wielka Księga Husarii, wydawnictwa Fronda. Jej autorem jest Kuba Pokojski, pasjonat historii Polski, ze szczególnym uwzględnieniem XVI i XVII, wielbiciel i znawca historii.

 


Książka w niezwykle przystępny sposób przedstawia dzieje tej formacji od momentu jej powstania aż do likwidacji w XVIII wieku. Autor wnikliwie analizuje zarówno taktykę walki, jak i uzbrojenie, w oparciu o najnowsze badania i pracę naukowe. Czytelnik dowiaduje się nie tylko jak wyglądała ta formacja, ale także dlaczego odnosiła tak spektakularne sukcesy w walce. Książka jest pięknie wydana, w sztywnej oprawie i bogato ilustrowana. Znajdziemy w niej zarówno reprodukcje jak i zdjęcia. Na niektórych z nich występuje także sam autor w przebraniu husarskim. Lektura ta przypadnie do gustu nie tylko historykom, ale i laikom zainteresowanym tym tematem. Na pewno będzie to także idealny czytelniczy prezent dla miłośników historii.

Współpraca reklamowa 

Komentarze

  1. Wow, bardzo ciekawa książka o tematyce historycznej. Ciekawa tematyka. Dziękuję Ci za to, że podzieliłaś się tym z nami 👍😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Such interesting book! So cool!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mój gatunek czytelniczy, więc zostawię ją miłośnikom :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka wpisuje się w gust mojego męża. Zdecydowanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka książka może być świetnym pomysłem na prezent :)

      Usuń
  5. Cześć :)
    Muszę powiedzieć, że proponujesz nam bardzo ciekawą książkę i z wielką chęcią przeczytałabym ją.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. To książka idealna dla mojego zięcia! Dziękuję za pomysł na prezent dla niego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie dla mnie, ale męska część rodziny pewnie się zainteresuje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapowiada się bardzo ciekawa książka! Anula

    OdpowiedzUsuń
  9. Husaria robiła wrażenie, grupy rekonstrukcyjne pokazują, jakie przerażenie budziła ta jazda!

    OdpowiedzUsuń
  10. Idealna książka dla mojego taty. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubie historyczne ksiazki, dobrze wiedziec ze jest cos nowego na rynku :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla teścia fajny by był prezent. On lubi o historii opowiadać...pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. świetna propozycja :) Lubię historię. Odkryłam to tak naprawdę niedawno. Niestety, zawsze miałam okropnych nauczycieli historii, którzy tylko zniechęcali mnie do tego przedmiotu. Tak naprawdę to niezwykle ważna część naszego życia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety również nie miałam zbyt fajnych historyków, jednak nie zniechęciło mnie to do tej dziedziny :)

      Usuń
  14. Coś dla mnie! Dziękuję za polecajkę. Anula

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale ciekawa książka! Interesują mnie takie tematy. Na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla osób zainteresowanych tym tematem to naprawdę świetna propozycja :)

      Usuń
  16. Książka dla pasjonatów! Lubię tego typu książki, są solidnie wydane, a ilustracje, zdjęcia i szkice - na najwyższym poziomie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Niezwykła pozycja. Bardzo chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Interesujący wpis. Będę miała na uwadze tą pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Rzeczywiście bardzo ładnie wydana. Na pewno warto przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz