Czytam z wydawnictwem RM: Manga. Kurs rysowania

 


Szeroko pojęta japońska kultura diametralnie różni się od europejskiej, przez co jest dla nas tym bardziej fascynująca i pociągająca. Zachwycamy się nie tylko dalekowschodnią historią, architekturą, ale też obyczajami, czy kuchnią. Chętnie próbujemy słynne japońskie sushi, czy egzotyczną dla nas zupę ramen, o których jeszcze nie dawno mogliśmy jedynie czytać w podróżniczych poradnikach. Coraz większą popularnością cieszą się także japońskie mangi- komiksy, rysowane w charakterystycznym, wyjątkowo specyficznym stylu. Wyewoluowały one z tradycyjnego japońskiego drzeworytu- techniki stosowanej w Kraju Kwitnącej Wiśni już od VIII wieku. Dziś mangi podbijają cały świat, a wiele tytułów doczekało się przekładów w różnych językach, także po polsku. Jeżeli należycie do fanów tego gatunku i lubicie rysować to z pewnością zainteresuje Was książka "Manga. Kurs rysowania" wydawnictwa RM. Wiadomo, że uczy się najlepiej od mistrzów. Autorem książki jest Ta Van-Huy- artysta specjalizujący się w mandze. Ponad 20 lat temu założył on stronę internetową, na której publikuje filmy instruktażowe dotyczące rysowania, która odniosła ogromny sukces. Nic dziwnego. Autor jest rysownikiem o niezaprzeczalnym talencie i umiejętnie uczy techniki rysowania mangi. 


Dzięki książce możemy krok po kroku uczyć się tej techniki i stopniowo ją doskonalić. Na początek autor zaznajamia czytelnika z przyborami, które są niezbędne przy wykonywaniu rysunków. Kiedy są już one przygotowane możemy przystąpić do działania. Na kolejnych stronach autor przedstawia jak należy określać proporcje, konstruować bryły. Czytelnik uczy się określać proporcje rysów twarzy z przodu, z półprofilu i profilu, rysować włosy, nos, oczy, usta... Opisane zostały także techniki dopracowania rysunku- rysowania kresek, ubrań, cieniowanie. Odrębny rozdział poświęcony jest kolorowaniu. Dzięki książce dowiedzieć się można m.in. jak aplikować jednolite kolory za pomocą modnych w ostatnim czasie markerów alkoholowych.

Książka nie zawiera zbyt długich opisów, jednak są one na tyle przejrzyste, zwięzłe i konkretne, że w pełni mnie satysfakcjonują. Każdy rysunek jest przedstawiony szczegółowo krok po kroku, dzięki czemu z rysowaniem poradzi sobie nawet laik. Książkę podarowałam pod choinkę mojej starszej córce, która na co dzień zaczytuje się w japońskich komiksach. To był strzał w dziesiątkę. Dzięki tej publikacji uczy się słynnej japońskiej kreski i może rozwijać swój talent. Okazuje się, że rysowanie mangi wcale nie jest tak skomplikowane, szczególnie gdy uczymy się od mistrza :) To świetna propozycja zarówno dla nastolatka, jak i osoby dorosłej. 


Komentarze

  1. Dzięki takim wskazówkom można spróbować, nawet gdy ma się dwie lewe...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe. Dla osób zainteresowanych rysowaniem to super sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super sprawa dla osób, które chcą poćwiczyć rysowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka idealna dla mojej "zjaponizowanej" siostrzenicy, która również rysuje mangę. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. A good book. Is necessary to paint well for to do a good work really too.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oooo ale ciekawa książka. Pewnie będzie świetnym prezentem dla miłośników mangi. Zresztą sama napisałaś, że córka była nią zachwycona. Wszystkiego najlepszego na Nowy Rok: dużo zdrowia, szczęścia i spełnienia marzeń! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to świetny pomysł na prezent! Wszystkiego najlepszego z okazji nowego roku :)

      Usuń
  7. O, coś dla mojego młodszego brata. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajna książka. Dziękuję za pomysł na prezent :) Anula

    OdpowiedzUsuń
  9. Polecam propozycje ciekawych książek z tego Wydawnictwa📚📖😀
    Kochana
    Serdeczności moc przesyłam i wszelkiej pomyślności na cały Nowy Rok życzę🍀🌹😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydawnictwo ma mnóstwo ciekawych tytułów do zaoferowania :) Wszystkiego najlepszego w nowym roku!

      Usuń
  10. Od dawna żałuję, że nie potrafię rysować...
    Pozdrawiam i życzę dobrego roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tą książką rysowanie wydaje się dużo łatwiejsze :)

      Usuń
  11. Nie wiedziałem, że są tego typu książki. Coś dla mojej chrześniaczki! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. jak byłam w LO to miałam fazę na mangę;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako nastolatka oglądałam Czarodziejkę z księżyca. Książek tego typu chyba wtedy jeszcze u nas nie było.

      Usuń
  13. Dla miłośników rysowania i mangi super sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Idealna książka dla mojej wnusi! Dziękuję za podpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dobra propozycja dla miłośników mangi :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Osoby, które będą chciały nauczyć się rysować na pewno zainteresują się tą książką :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam Cię cieplutko 🖐😉
    Co prawda nie jestem jakimś fanem mangi, ale kurs rysowania to coś wspaniałego dla osób lubiących rysować. Sam z miłą chęcią chciałbym nauczyć się rysować - od dłuższego czasu stosuję tą technikę, która również pomaga mi odstresować się w sytuacji wystąpienia stresu. Super, że sprawiłaś swojej córce taki wspaniały prezent. Z pewnością się ucieszyła. To był strzał w dziesiątkę. Dzięki Ci serdecznie za to, że podzieliłaś się z nami tym kursem rysowania. Miło mi było dowiedzieć się coś o tym 🙂👍
    Pozdrawiam Cię cieplutko i od serca 🤗🥰💕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, rysowanie ma wręcz terapeutyczne działanie i działa bardzo uspokajająco :) Wiem coś o tym :)

      Usuń
  18. Super sprawa :)
    Ja niestety w ogóle nie potrafię rysować, więć ten kurs nie jest dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki tej książce przekonasz się, że wcale nie jest to trudne :)

      Usuń
  19. Nie słyszałam wcześniej o tej książce. Bardzo fajny pomysł na prezent.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten styl rysowania podpasował dzieciom i młodzieży. Ja lubię oglądać, ale rysować wolę po swojemu ;) Wszelkiej pomyślności w 2024 roku życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również życzę wszystkiego najlepszego w nowym roku :)

      Usuń
  21. Ten styl polubiła moja córka. Uwielbia. I rysuje pięknie... Wszystko co zechce. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ah, jaka super pozycja! jako pani od plastyki z chęcią zajrzę. :) Zwłaszcza, że i ja i dzieciaki lubimy anime. Pozdrawiam serdecznie, dobrego czasu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Cię zainteresowała :) Serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  23. Ja co prawda za mangą nie przepadam, ale to świetna podstawa do nauki rysowania w ogóle.

    OdpowiedzUsuń
  24. Moja córka uwielbia rysować i chętnie zainwestuję w publikację tego typu. Chociaż manga nie do końca mnie interesuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki tego typu książkom można fantastycznie doszkalać warsztat :)

      Usuń
  25. Bardzo ciekawa książka :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Tak, najlepiej się uczyć rysunków od mistrzów :)
    Życzę Twojej córce, by była najlepszym twórcą mang :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Moja siostra miała czas, kiedy zakupiła sobie taką gazetkę z kursem rysowania mangi. To w ogóle seria jakaś była, ale ona miała tylko jedną lub dwie gazety. Spróbowałam też, ale no żadna z nas nie wytrwała. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym przypadku do nauki wystarczy jedna książka :)

      Usuń
  28. Gdy byłam młodsza, dużo rysowałam :) Lubiłam właśnie mangę, łykałam takie porady i całymi dniami przesiadywałam na deviantarcie :D Bardzo fajny sposób dla kogoś, kto myśli o tworzeniu własnych komiksów :) Córka na pewno zadowolona, jak byłabym ogromnie ucieszona z takiego prezentu! Super recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To z pewnością bardzo rozwijająca książka. Warto tego typu publikacje proponować młodzieży :)

      Usuń
  29. bardzo fajne są takie książki kreatywne

    OdpowiedzUsuń
  30. Thanks for sharing the blog so well and I hope you have something new for me to study. My website: ភ្នាល់បាល់អនឡាញ Thank you for your interest.

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo przydatna sprawa, rodzi kreatywność, pochłania czas :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo fajna książka. Chyba wiem komu mogłabym ją polecić. Ja z kolei zaczytuję się mangami :)

    OdpowiedzUsuń
  33. To świetna książka dla małych i większych artystów zgłębiających zasady dobrego rysowania. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda :) Dzięki niej opanuje się podstawy rysowania mangi.

      Usuń
  34. Dla miłosników gatunku idealna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Świetna pomoc dla wszystkich zainteresowanych tą japońską techniką. Mnie coraz bardziej intryguje kintsugi...technika naprawy uszkodzonej ceramiki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz o niej słyszę. Muszę zgłębić ten temat :)

      Usuń

Prześlij komentarz