Nowości z księgarni Taniaksiazka.pl: Świadkowie z Roswell. Kulisy największej rządowej mistyfikacji


 Wierzycie w UFO? Ja generalnie należę do niedowiarków, ale uważam też że wszechświat jest na tyle ogromny, że trudno jednoznacznie wykluczyć w kosmosie istnienie innego życia. Książkę "Świadkowie z Roswell. Kulisy największej rządowej mistyfikacji" z księgarni Tania książka.pl postanowiłam przeczytać z czystej ciekawości. O słynnym Roswell czytałam sporo jako nastolatka. Wtedy żywotnie byłam zainteresowana tą tematyką, a atmosfera tajemniczości jaka narastała wokół tego miejsca rozbudzała moją wyobraźnię. Teraz po latach postanowiłam ponownie zmierzyć się z tym już niemal legendarnym wydarzeniem. 

Lato, 2 lipca 1947 roku. Późnym wieczorem siedząca na tarasie swojego domu para zauważa na niebie duży jasny obiekt, który porusza się bezdźwięcznie, z ogromną prędkością. Po około minucie znika.

Kilka dni później, 8 lipca, media obiega wieść, że na farmie nieopodal Roswell znaleziono wrak latającego dysku. Szybko zabrano go do bazy wojskowej, gdzie rozpoczęto badania. Od tej pory rusza lawina domysłó. Nikt nie może- bądź nie chce ich potwierdzić. 

Przez ponad 70 lat władze rządu USA wmawiały całemu światu, że 2 lipca 1947 roku niedaleko Roswell w stanie Nowy Meksyk rozbił się zwykły balon meteorologiczny. Swiadkowie relacjonują jednak to wydarzenie zupełnie inaczej... W książce znajdziecie zbiór opinii i tez będący świadectwem zaangażowanego śledztwa autorów, a także niewygodnych faktów dla amerykańskich struktur wojskowych i rządowych. Jej autorzy zebrali w sumie ponad 600 zeznań demaskujących informacje, które amerykański rząd starał się zataić. Ta książka na pewno daje do myślenia...


Początkowo podchodziłam do niej z rezerwą, ponieważ obawiałam się że autor będzie szukał taniej sensacji i będzie się w niej roiło od historii spiskowych, niepopartych na żadnych faktach. Moje obawy okazały się jednak bezpodstawne. Autor szuka odpowiedzi na wciąż powstające pytania i wdraża czytelnika w tajemnice, które  próbowano zatuszować jako stanowiące zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego. Książka jest napisana bardzo przystępnym, łatwym w odbiorze językiem, choć nie poleciłabym jej jako książki do poduszki. Nie, nie dlatego że później będziecie mieli koszmary z UFO w roli głównej, ale dlatego że wymaga ona od czytelnika sporego skupienia i analizy faktów. Nie zmienia to jednak faktu, że czyta się ją przyjemnie i szybko, tym bardziej że atmosfera tajemniczości wciąga jak magnes.

Kolejnych inspirujących nowości szukajcie w popularnej księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl

Komentarze

  1. Kiedyś mocno wgłębiałam się w katastrofę Roswell. Chętnie wrócę do tego tematu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tę książkę i chociaż zaspokoiłam swoją ciekawość, to nie jest to moja ulubiona książka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się podobała,chociaż wiadomo nie każdemu musi przypaść do gustu :)

      Usuń
  3. Pierwszy raz słyszę o tej książce.Chętnie przeczytam,bo temat Roswell bardzo mnie interesuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawe, myślę,że nie tylko zaciekawi fanów gatunku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa pozycja. Coś dla mojej Mamy. Bardzo lubi tą tematykę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie taka tematyka nie kręci. Nie bardzo wierzę w UFO xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Nie jest to z pewnością książka dla każdego.

      Usuń
  7. Here in the states it's a thing! I have grandparents who believe they have seen UFOs more than once. Thanks for your comment 💗💗💗💗💗

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię czasem poczytać takie historie
    Pozdrawiam życząc wędrowania nie tylko ścieżkami codzienności  

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mnie zaciekawiła ta książka! Z przyjemnością po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za napisanie tej recenzji, choć nie jest to tematyka dla mnie, gdyż nie tylko nie wierzę w UFO, ale jestem święcie przekonany o jego nie istnieniu. Ludzie, którzy chcą sensacji lub na siłę coś udowodnić, potrafią zastosować różne techniki manipulacyjne, aby bardziej przekonać odbiorcę o jego istnieniu. Często manipulacje są zazwyczaj w postaci sfabrykowania materiałów filmowych, czy stosowania Photoshop. Często powielają je osoby, które są zwolennikami teorii spiskowych i takie osoby również tworzą takie teorie spiskowe nt. UFO. Także atak terrorystyczny na WTC 9/11 także był wykorzystywany przez zwolenników teorii spiskowych, a takie teorie dobrze się sprzedają, bo są kontrowersyjne i dla wielu ludzi bardzo wiarygodne. Tutaj akurat występują czynniki psychologiczne, dlatego też psychologia wyjaśnia, dlaczego ludzie wierzą w nie. Jeśli jest ktoś zainteresowany tym tematem, to polecam przeczytać artykuł 📰 pt. Ukryty wróg - link: http://psychologia.umk.pl/info-1/ukryty-wrog. Dodam, że teorie spiskowe od wielu lat istniały i będą. Jeśli ktoś jest zagorzałym zwolennikiem teorii spiskowych, to ciężko zmienić u takiej osoby sposób myślenia. Nawet, gdyby ktoś podał tyko same fakty na temat jakiegoś wydarzenia, te osoby będą je podważać, argumentując własnymi argumentami. Tak działa nasz umysł z psychologicznego punktu widzenia.
    Akurat temat UFO w tym wpisie przykuł mnie uwagę, więc postanowiłem napisać swoje przemyślenia nt. temat 😀

    Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę Tobie miłego oraz pozytywnego dnia 😘🤗
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak naprawdę póki co nawet nauka ani nie potwierdza,ani nie zaprzecza,bo z tego co wiadomo wszechświat jest zbyt ogromny,żebyśmy mieli pewność że jesteśmy sami.

      Usuń
  11. Lubię taką tematykę, więc chętnie sięgnę kiedyś po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. This book looks really interesting.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapowiada się bardzo ciekawie :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajnie że pomimo że jest to wymagająca lektura czyta sie ją przyjemnie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jako dziecko a potem młoda dziewczyna namiętnie interesowalam sie tematem Ufo i wierzyłam w ich istnienie, teraz już nie, mam swoją teorię, ale temat w ostatnich latach rośnie na popularności. Jestem ciekawa co piszą w tej książce jak ją zobaczę to chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę Ci powiedzieć, że czyta się ją bardzo przyjemnie :)

      Usuń
  16. Mnie bardzo zaciekawiła ta książka! Zapisuje sobie tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  17. O ja też się interesowałam tą tematyką jako nastolatka. Chętnie zajrzę do książki.

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię stronę Tania Książka można tam naprawdę w fajnej cenie książki kupić :)

    Ta o której piszesz brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, w Taniej Książce każdy znajdzie coś dla siebie. Wybór mają ogromny :)

      Usuń
  19. Bardzo ciekawa książka!

    OdpowiedzUsuń
  20. Myślę, że mogłaby mnie zainteresować ta książka 😊

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie czytałam, ale jestem zainteresowana tematami o UFO.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz