Nowości z księgarni Taniaksiazka.pl: Nauczyciel z getta


W zeszłym roku pierwszy raz od lat odwiedziliśmy Warszawę. Przed Pałacem Kultury tuż obok fontanny zauważyłam piękny pomnik- mężczyzny z dziećmi. To Janusz Korczak-niezwykły człowiek, który swoje życie poświęcił swoim wychowankom i z nimi zginął. Z historii znałam jego postać w ogólnym zarysie, ale zainspirował mnie na tyle że postanowiłam czegoś więcej się o nim dowiedzieć. 
Kiedy w księgarni Taniaksiazka.pl natrafiłam na książkę Nauczyciel z getta wiedziałam,że to lektura w sam raz dla mnie. Jej autor- Mario Escobar jest pisarzem, historykiem i stałym współpracownikiem National Geographic Historia. Nie traktujcie jednak ten propozycji jako naukowej książki, chociaż prawdziwe są wszystkie opisane w powieści wydarzenia. Tylko niektóre dialogi zostały udramatyzowane. Obok postaci prawdziwych, pojawiają się też fikcyjne, jednak autor na końcu książki przedstawił wyjaśnienia historyczne, żeby czytelnik miał świadomość co było prawdą, a co fikcją. 



Powieść zaczyna się tuż przed wybuchem II wojny światowej. Agnieszka Ignaciuk z synem Henrykiem szuka schronienia i trafia do sierocińca, gdzie poznaje Janusza Korczaka. Zostaje ona opiekunką dzieci i towarzyszy nauczycielowi w codziennej pracy. Następnie czytelnik jest świadkiem likwidacji getta warszawskiego. Janusz Korczak wraz z Agnieszką do ostatniej chwili próbuje znaleźć ocalenie dla wychowanków domu sierot.
W czasie lektury towarzyszyły mi różne emocje-od wzruszenia, po przerażenie,ale też pojawiła się nadzieja-nadzieja, że nawet w świecie w którym wojna odbiera człowieczeństwo jest miejsce na bezinteresowne poświęcenie. Postać Janusza Korczaka jest na to najlepszym dowodem. 
Książki nie czyta się lekko, zwłaszcza teraz gdy mamy świadomość, że tuż obok nas toczy się okrutna wojna, w której giną ludzie. Niemniej naprawdę warto ją przeczytać i przekonać się, że tacy bohaterowie-aniołowie istnieli naprawdę. 









Komentarze

  1. Ten sklep internetowy znam i często zamawiam tam książki, fajne ceny i wybór ogromny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka rzeczywiście wydaje się ciekawa.Chętnie przeczytam.Madziula

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie warto czytać takie książki, gdyż skłaniają nas do szerokiej refleksji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że taka książka jest fantastyczna dla osób, których lubią czytać książki o takiej tematyce, szczególnie związanej z historią.

    Pozdrawiam serdecznie i życzę Tobie miłego dnia,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię, kiedy podczas czytania książka wywołuje wiele refleksji. Myślę, że kiedyś sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyjaciółka dawno temu poleciła mi tę książkę Korczaka, pamiętam do dzisiaj: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4845227/jozki-jaski-i-franki

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem czy sięgnę po tą książkę- lubię literaturę wojenną, jednak zewsząd mam widok na obrazy, zza naszej wschodniej granicy, gdzie toczy się wojna, i to byłoby chyba dla mnie za dużo...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, mi też ciężko się czytało to książkę. Niemniej jednak warto poznać losy Korczaka i realia wojenne.

      Usuń
  8. Przeczytam z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Janusz Korczak to wspaniała postać, bohater. Od jakiegoś czasu myślę o lekturze tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  10. książka na pewno pełna emocji

    OdpowiedzUsuń
  11. Potrzeba chwili spokoju i nastroju na takie historie.

    Chodzi mi o reklamę serwisu Shopee. Dawno mnie nic tak nie denerwowało jak to. Jeszcze do radia się przenieśli z tą muzyczką. Koszmar.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Janusz Korczak to wspaniała postać, już choćby z tego powodu na pewno warto sięgnąć po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. To musi być ciekawa książka! Zapisuje tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja bardzo lubię sięgać po takie książki. Mam w planach tę o której piszesz. Jak będzie w bibliotece to chętnie wypożyczę i przeczytam.
    Pozdrawiam serdecznie

    PS. Ile ma stron?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) Książka ma 376 stron, ale czyta się ją błyskawicznie.

      Usuń
  15. Takie ksiażki dostarczają dużo różnych emocji, bardzo lubię takie propozycje. Muszę koniecznie rozejrzec się za taką ksiązką.

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękna postać, a skoro napisano o Korczaku tyle, to może warto sięgnąć po powieść?
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  17. Wow, I love the setting and sounds like the perfect summer read. Thanks for sharing.

    OdpowiedzUsuń
  18. Tej książki poszukam w bibliotece, ponieważ brakuje mi już miejsca na książki w domu. Ciekawa jestem, czy postać pomocnicy Korczaka p. Stefanii Wilczyńskiej również gości na łamach książki.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Niezwykły człowiek! Z chęcią przeczytam tę książkę!

    OdpowiedzUsuń
  20. Książka z pewnością jest naładowana emocjami. Tak jak piszesz, warto czytać takie książki, które oparte są na faktach i tylko trochę mają w sobie fikcji. Ja nie czytuję tego motywu w książkach, ale wiem komu mogę ją sprezentować :) Dzięki za recenzje.

    OdpowiedzUsuń
  21. Książka godna polecenia. Warto po nią sięgnąć, choć z pewnością nie jest to lekka lektura. Warto jednak poznać bliżej takich bohaterów. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  22. Witaj sobotnio
    Postaram się przeczytać. Kolejka jednak długa.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz