Nowości z księgarni TaniaKsiazka.pl: KOSMICZNA REKRUTACJA

 

Czy zdarza się Wam patrząc w gwiazdy zastanawiać się jak jest w kosmosie? Czy kiedykolwiek marzyliście o tym, żeby zostać astronautom? A może po prostu ciekawi Was jak wyglądają przygotowania do rejsów kosmicznych? Jeżeli na któreś z tych pytań odpowiedzieliście twierdząco z pewnością zainteresuje Was książka "Kosmiczna rekrutacja" z księgarni Taniaksiazka.pl. Została ona napisana przez Tima Peake, który w 2016 roku zakończył 186-dniową misję Principia- 46/47 ekspedycji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Zgłosił się on wraz z 8 tysiącami innych osób do Europejskiej Agencji Kosmicznej, ale poza nim tylko pięciu osobom odniosło sukces w 2009 roku. Była to pierwsza europejska selekcja astronautów od dekady. Zaszczytne grono, bo do tej pory spośród 100 miliardów ludzi, którzy żyli na ziemi na przestrzeni wieków, tylko 557 osób wybrało się w kosmos. 



Zastanawialiście się kiedyś jakie testy musi przejść kandydat na astronautę? Książka "Kosmiczna rekrutacja" jest swego rodzaju podręcznikiem, który zawiera testy i ćwiczenia ESA dla przyszłych astronautek i astronautów. Przyznaję, że książkę zamawiałam z myślą o moi, mężu (nie żebym chciała wysłać go w kosmos, ale żeby choć trochę zbliżyć go do gwiazd ;)) Zaczęłam ją przeglądać i... dałam się wciągnąć. Od tej książki naprawdę trudno się oderwać! Zawiera ona szereg autentycznych testów, jakie muszą zdać kandydaci na astronautów w Europejskiej Agencji Kosmicznej. Są tu zadania sprawdzające percepcję wzrokową i koncentrację, znajomość arytmetyki i logikę, gotowość psychologiczną, umiejętności pracy zespołowej, zdolności przywódcze, umiejętność przetrwania, kondycję fizyczną i znajomość języków obcych (prym wiedzie w tym przypadku rosyjski). 

Testy są bardzo zróżnicowane i naprawdę potrafią zaskoczyć- pojawiają się tu nawet pytania typu: "Inny członek załogi ćwiczy na rowerze stacjonarnym akurat wtedy gdy wypada twój zaplanowany czas na użycie tego sprzętu. Co robisz?" Podoba mi się, że po każdym teście znajdują się odpowiedzi, a także system ocen który pokazuje jak Twoje wyniki wypadają w porównaniu z wynikami prawdziwego astronauty. Rewelacyjny trening mózgu i test kosmicznych umiejętności :) Poza testami znajdziecie tu także sporo zdjęć z różnych szkoleń, które pozwolą Wam lepiej zrozumieć jak one przebiegają.



Książkę śmiało polecić można zarówno młodemu, jak i starszemu czytelnikowi, który czuje się na siłach by sprawdzić się jako kandydat na astronautę. Łatwo nie będzie, ale przecież nie każdemu jest dane dotknąć gwiazd.

Komentarze

  1. Ta publikacja porusza bardzo niszowy temat. Warto się z nią zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że ta książka jest idealna na prezent. Serdecznie pozdrawiam Rodzina Testuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. The book is very interesting! Children like to read about space!

    OdpowiedzUsuń
  4. ..witam Cię serdecznie 💖 :)
    ..świetna notka, fajne zdjęcia ;)
    Twoja recenzja jest ciekawa i zachęcająca do zapoznania się z książką ..chętnie ją przeczytam :)

    - pozdrawiam ciepło i życzę moc uroczych chwil 💙

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  5. To akurat książka dla mojego syna, który jest kosmicznym entuzjastą, łącznie z prawdziwym teleskopem.:))
    Pozdrawiam cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością byłby nią zachwycony! To może być dobry pomysł na prezent :)

      Usuń
  6. Ciekawa książka, z pewnością wiele osób się nią zainteresuje. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam serdecznie ♡
    Wspaniałą recenzja skarbie! Uwielbiam te księgarnię, zawsze mają fajne pozycje i fajne promocje :) O tej książce nie słyszałam, ale zapowiada się super :) Myślę, że może być ciekawym pomysłem na prezent :) Brzmi naprawdę super!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa pozycja:) Na pewno fajna opcja dla kogoś kto się interesuje kosmosem:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja spasuję, gdyż tematyka książki nie leży w mojej sferze zainteresowań.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie samej w kosmos nie ciągnie, ale poczytać o tym to owszem, chętnie...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawa pozycja i myślę, że entuzjaści kosmosu będą zachwyceni tą książką :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Choć to nie moja tematyka, to myślę, że książka mogłaby mnie zainteresować... lubię testy:) Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli lubisz rozwiązywać testy to z pewnością Ci się spodoba :)

      Usuń
  13. Ja akurat raczej nie czytam książek o tematyce kosmicznej :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajny temat książki, myślę że by mnie zaciekawiła :D

    OdpowiedzUsuń
  15. O, dzięki za pomysł na prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię patrzeć na niebo i na gwiazdy zwłaszcza i zastanawiam się jak tam jest, w kosmosie, ale lecieć to bym tam nie poleciała. Wolę obserwować z ziemi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lecieć w kosmos bym nie poleciała, ale coś więcej dowiedzieć się na ten temat warto :)

      Usuń
  17. Fantastyczna książka, myślę, że byłby to świetny pomysł na prezent dla mojego zięcia. Dziękuję za podpowiedź. Pozdrawiam cieplutko ☀️

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetna ta ksiażka :) Kosmos jest bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Temat gwiazd, galaktyka, kosmosu jest niezwykle interesujący :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale fajna książka!

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo ciekawa propozycja książkowa📚📖😊
    Pozdrawiam cieplutko🤗

    OdpowiedzUsuń
  22. Książka idealna dla mojego męża, który bardzo się interesuje międzynarodową stacją kosmiczną, świetna pozycja, muszę zapamiętać 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może być świetny pomysł na prezent dla niego :P

      Usuń
  23. Zobaczymy może jak mnie najdzie ochota na coś kosmiczne to sięgnę:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawa książka, ale raczej odpuszczę, bo i tak mam spory stos do czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  25. O proszę, z początku jak zobaczyłam tytuł pomyślałam - no zdecydowanie nie dla mnie, ale później okazało się, że to może być naprawdę wciągająca książka!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też w pierwszej chwili pomyślałam, że książka idealna dla mojego męża, a potem sama się w nią wciągnęłam ;)

      Usuń
  26. Bardzo ciekawa pozycja. Może kiedyś sięgnę :)
    Uwielbiam taką tematyke
    Pozdrawiam Kolorowo!

    OdpowiedzUsuń
  27. Ha, ha serio, naprawdę są tam takie pytania? A podane są również warianty odpowiedzi? Myślę, że to fajna pozycja nie tylko dla naszych mężów czy chłopaków. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre pytania są naprawdę zaskakujące i dzięki temu jeszcze ciekawsze :) Odpowiedź wybieramy spośród różnych wariantów, później można się zapoznać z analizą :)

      Usuń
  28. This looks like an interesting read. Lovely Post dear! xoxo
    Allurerage 
    Thetrendybride 

    OdpowiedzUsuń
  29. Moja córka chce dostać tę książkę pod choinkę :)

    OdpowiedzUsuń
  30. It would be a great book for anyone interested in space travel! It sounds like you really enjoyed it, thanks for sharing :)

    Hope that you had a great weekend and your week is off to a good start!

    Away From The Blue | Handbag Gift Guide

    OdpowiedzUsuń
  31. Całkiem ciekawa jest ta książka :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  32. Ciekawa jestem pytań i czy przeszłabym do kolejnego etapu....

    OdpowiedzUsuń
  33. Ciekawe nadawałabym się . Ciekawa książka

    OdpowiedzUsuń
  34. Wydaje się bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo ciekawa książka, chętnie poznam informacje na temat lotu w kosmos :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo interesująca książka! Według mnie coś innego :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  37. Co prawda nie zamierzam przebranżawiać się na astronautkę, ale z ciekawości bym przeczytała taką książkę :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz