Nowości z księgarni TaniaKsiazka.pl: Jedz jak Budda


Zastanawialiście jak schudnać bez drakońskich diet, ba! nawet nie rezygnując od czasu do czasu ze swoich ulubionych smakołyków? Okazuje się, że prawdy głoszone przez Buddę ponad 2500 lat temu  nie straciły na aktualności. Nie, na pewno nie namawiam Was do zmiany religii, jednak lektura książki "Jedz jak Budda. Jak jeść świadomie i zdrowo" autorstwa Tara Cottrell i Dan Zigmond z księgarni TaniaKsiazka.pl przyda się każdemu z nas. Banalnie proste zasady świadomego odżywiania pozwolą osiągnąć zdrową sylwetkę przy niewielkim wysiłku. Ktoś może powiedzieć- Budda żył w innych czasach, kiedy nie było fast-foodów, chemicznie słodzonych napojów gazowanych i słonych przekąsek. Racja! Tyle, że harmonia w odżywianiu była i jest tak samo ważna. Przyznaję, że nie spodziewałam się, że książka pochłonie mnie bez reszty w letni lipcowy wieczór. Przeczytałam ją jednak jednym tchem i od razu małymi kroczkami postanowiłam wprowadzić zasady Buddy w życiu. Zdziwicie się jakie to proste. 

Książka jest podzielona na cztery części. W pierwszej z nich poznacie różne ciekawe spostrzeżenia, m.in. o tym dlaczego tyjemy i kiedy, a także jak długo powinniśmy jeść. Przeciętny Kowalski je aż przez 15 godzin, albo i dłużej. W tym nowoczesnym nawyku ciągłego jedzenia nie ma nic szczególnie naturalnego i dlatego tak często przepłacamy go właśnie tyciem. Książka w przystępny sposób wprowadza nas w nowy rytm odżywiania. Najważniejsza zasada: to co jesz, nie jest aż tak istotne jak to, kiedy jesz. W kolejnej części książki przychodzi czas na praktykę. Wskazówki szalenie istotne dla każdej osoby, która chce coś zmienić w swojej diecie. Przekonacie się czy lepsze jest mięso od ziemniaków, dowiecie się czym najlepiej się odżywiać, a także dlaczego warto pić buddyjską whisky... W kolejnej części zmierzycie się z kolei z przeszkodami, które każdy z nas napotyka na swojej drodze w walce o zgrabną sylwetkę. Jedzenie na pocieszenie, jedzenie jako nagroda- znacie to? Z książki dowiecie się walczyć ze złymi nawykami, ale też zakończycie trudny i toksyczny związek między Wami a lodówką. 

Książkę "Jedz jak Budda" mogę polecić każdemu, kto chce nauczyć się świadomie i zdrowo odżywiać. Jest napisana lekkim, bardzo przystępnym językiem, przez co jej czytanie jest prawdziwą przyjemnością. Ten wartościowy poradnik przemyca również sporą ilość ciekawostek, które na pewno będą dla Was sporym zaskoczeniem. O Buddzie wiedziałam niewiele, natomiast po przeczytaniu książki  mam o wiele szerszą wiedzę na jego temat. Przede wszystkim wiem już, że posągi okrąglutkiego człowieka, które można spotkać w chińskich restauracjach, czy studiach jogi to tak naprawdę nie Budda- albo przynajmniej nie ten Budda. Prawdziwy Budda był bowiem szczupły. 

 Jeżeli lubicie poradniki  które potrafią czymś zaskoczyć, czasami rozbawić i nauczyć zdrowych nawyków, nie tylko jeżeli chodzi o odżywianie, to z pewnością jest to propozycja idealna dla Was :) Polecam i pozdrawiam znad buddyjskiej whisky ;)

Więcej ciekawych z działu Kuchnia, diety i przepisy szukajcie w popularnej księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl :)

Komentarze

  1. Ciekawa i intrygująca pozycja :)
    Przeczytam z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa lektura. Świadome odżywanie ma ogromny wpływ na nasze życie, warto więc zgłębić temat. Chętnie sięgnę po książkę i skorzystam że wskazówek. Pozdrawiam cieplutko ☀️

    OdpowiedzUsuń
  3. Интересная книга! Я никогда не умела правильно питаться!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Это действительно стоит прочитать :)

      Usuń
  4. Wydaje się być świetną lekturą. Też uważam na to co jem - do minimum sól i cukier - alkoholu zaś nie pijam od czterech lat. Pozdrawiam Rodzina Testuje. Z wielką przyjemnością sięgnę po ten poradnik. Miłej reszty tygodnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno znajdziesz w niej ciekawe informacje dla siebie :)

      Usuń
  5. Takie świadome odżywianie jest bardzo ważne. To musi być ciekawa publikacja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tematyka istotna dla każdego z nas :) Warto zgłębić temat.

      Usuń
  6. Zaciekawił mnie temat ,, Jedzenie na pocieszenie i jako nagroda" - mam z tm duży problem i przeczytanie, mogło by mi pomóc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, myślę, że wiele osób ma z tym problem. Mnie tez nie jest on obcy. Książka pomoże rozwiązać ten problem ;)

      Usuń
  7. bardzo ciekawa książka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa publikacja, chętnie bym do niej zajrzała. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Całkiem ok ta księgarnia. Czasem coś tam zamawiam. Jeśli chodzi o jedzenie to pozostanę przy swoim sposobie odżywiania. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na stronie tej księgarni znajdziesz z pewnością ciekawe propozycje dla siebie :)

      Usuń
  10. Interesująca pozycja :) W takiej książce na pewno można znaleźć dużo fajnych porad :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawa książka :) uważam, że takich dobrych rad nigdy za wiele, aby zmienić styl życia i odżywiania :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ammazing post!
    Thanks for sharing ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie sięgam często po poradniki, a moje doświadczenia z takimi książkami są różne - zarówno stosunkowo pozytywne, jak i wręcz odwrotnie. Niewykluczone jednak, że ten konkretny tytuł by mnie zaciekawił.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poradników na rynku jest całe mnóstwo, chociaż znaleźć naprawdę dobry wcale nie jest łatwo. Ta książka jednak bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła :)

      Usuń
  14. Taką książkę chętnie bym przeczytała :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawa książka, lubię tego typu poradniki :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię takie książki.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawy poradnik.Muszę go sobie kupić :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Na pewno znalazłabym w niej wiele nowych, ciekawych informacji :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pierwszy raz o niej słyszę. Rzeczywiście zapowiada się ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawa recenzja, chetnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Hehe musze mężowi polecić. Ostatnio walczy z nawykami ciągleho podjadania. Ja to akurat chcialabym trochę przytyć :p.

    OdpowiedzUsuń
  22. Brzmi rozsądnie i ciekawie zarazem :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Słyszałam o tej książce i jestem jej bardzo ciekawa. Okładka
    zachęca i Twój
    opis też zachęca więc kto wie... ;)

    Pozdrawiamy
    puch ze słów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze się ją czyta i przy tym przekazuje sporo ciekawych informacji :)

      Usuń
  24. Słyszalam kiedyś o tej ksiażce. Z chęcią bym przeczytala. Z pewnością znalazłabym tam sporo ciekawych dla mnie porad :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie słyszałam jeszcze o tej książce, ale chętnie ją przeczytam, żeby się czegoś nowego dowiedzieć! Sama stosuję post przerywany i coś jest z tym czasem jedzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Warto dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat, bo niestety większość z nas popełnia poważne błędy żywieniowe.

      Usuń
  26. Ciekawa recenzja. Zachęciła mnie do lektury tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawa pozycja!!! Chętnie przeczytam 😊!!!

    OdpowiedzUsuń
  28. Każda pozycja o diecie bardzo mnie interesuje, dziękuję za propozycję. Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie bardzo lubię poradniki, ale po ten z chęcią sięgne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poradnik, poradnikowi nie równy, ale ten jest naprawdę dobrze napisany :)

      Usuń
  30. Z wielką chęcią chciałabym zapoznać się z treścią tej książki! Bardzo mnie zainteresowała ta pozycja :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  31. Już sam tytuł zachęca do przeczytania i wzięcia sobie do serca porad z tej książki :)

    Ja jak na razie nie mam się z czego odchudzać :D


    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tej książki można się dowiedzieć nie tylko jak się odchudzać, ale też jak zdrowo żyć :)

      Usuń
  32. Z jedzeniem mam swoistą relację- zwykle słucham swojego ciała bo ono zwykle najlepiej wie czego potrzebuję. Na co dzień ograniczma cukier i sól. Staram się jeść zdrowo, ale też pozwalam sobie na różne odstępstwa od czasu do czasu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tej książki można się właśnie dowiedzieć, że drobne odstępstwa i jedzenie od czasu do czasu tego na co na ma się ochotę nie jest niczym złym :)

      Usuń
  33. To książka dla mnie, bo co z Buddą to mnie ciekawi i trza też dbać o zdrowie. Połączenie buddy z poprawą zdrowia jest dla mnie bardzo interesujące, dziękuję za przedstawienie mi książki. :)))) Pozdrawiam cieplutko, miej piękny dzień. <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  34. to nie dla mnie:) jem zgodnie z tym co mi apetyt podpowiada i mam się dobrze:D

    OdpowiedzUsuń
  35. Zaciekawiła mnie ta książka :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz