Maluchy uczą się liczyc z puzzlami!

Matematykę można lubić, albo nie, jednak na pewno trzeba się z nią oswoić. Nie bez powodu nazywana jest królową nauk. Bez umiejętności matematycznych  zrobienie zakupów, mierzenie, czy prawidłowe odczytanie godziny byłoby nie możliwe. Okazuje się, że im wcześniej zaczniemy przygodę z liczeniem, tym lepiej.


Ostatnio czytałam opinię, że matematykę łatwiej opanujemy, jeżeli zaczynamy ją poznawać jako 2-3 latki. Do niedawna myślałam, że to trochę za wcześnie. Prawda jest taka, że każde dziecko rozwija się w swoim tempie, a zadaniem rodziców jest wychwycenie momentu gdy jego pociecha zaczyna przejawiać zainteresowanie liczbami. Nic na siłę! W przeciwnym razie efekt może być odwrotny od zamierzonego.


Najskuteczniejsza jest zawsze nauka przez zabawę, szczególnie jeżeli chodzi od przedszkolaków. Moja młodsza córka, pewnie za sprawą starszej, jeszcze około 3 urodzin zaczęła interesować się liczeniem. Jeżeli też jesteście już na tym etapie koniecznie zaopatrzcie Waszą pociechę w puzzle z liczbami HEADU, dedykowanymi dla dzieci w wieku 3-6 lat. 



U nas sprawdzają się tym skuteczniej, że Oliwka uwielbia puzzle. Zresztą, myślę że nauka liczenia z puzzlami jest jeszcze przyjemniejsza i prostsza. Puzzle składają się w sumie z 27 elementów. Są dobrej jakości, nie jest to żadna chińszczyzna- tylko ... produkt włoski :)



Dziecko w rzędach po kolei układa liczby i dopasowuje do nich ich odpowiednią ilość kropek i taką samą liczbę zwierzątek. Z puzzelkami dziecko szybko wdraża się w świat liczb. Oliwka całkiem sprawnie nauczyła się liczyć najpierw do dwóch, potem do trzech, pięciu. Liczenie dało jej szczególnie dużo radochy, kiedy siostra nauczyła ją zabawy w chowanego. Co prawda, Julka musi się szybko ukrywać, bo po "1, 2, 3, 4, pińc jest siukam":) Ale na pewno z puzzlami już niebawem nauczy się sprawnie liczyć do 9.

Komentarze

  1. Idealne dla mojej młodszej córki. Koniecznie muszę jej kupić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dopiero polubiłam matmę w 3 klasie liceum :D
    Zapraszam :)
    ania-el.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rany, ja matematykę w liceum wspominam jak koszmar ;)

      Usuń
  3. Dzieci nie zawsze są chętne do nauki, więc uważam, że taka nauka przez zabawę to fajna sprawa. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nauka przez zabawę daje dziecku dużo korzyści. Puzzle matematyczne są świetne.
    Pozdrawiam serdecznie Na

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to prawdziwe odkrycie, bo jeszcze 7-8lat temu nie widziałam w sklepach tego typu puzzli.

      Usuń
  5. Fantastyczna zabawa i nauka w jednym :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie puzzle to super sprawa, bo jednocześnie dziecko się bawi i uczy :D Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie kreatywne rozwiązania bardzo ułatwiają przyswajanie wiedzy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajne rozwiązanie! Z chęcią kupię to mojemu synkowi :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz