Gotujemy z firmą Moryń- polędwiczki wieprzowe w sosie chrzanowym

Dziś zapraszam Was na smaczny obiad-polędwiczki wieprzowe w sosie chrzanowym. Przyznaję, że w mojej diecie staram się ograniczać mięso, chociaż nie eliminuję go całkowicie. Od czasu do czasu pozwalam sobie na mięsną ucztę. Polędwiczki, które Wam zaprezentuję wyglądają bardzo efektownie, a przy tym ich przygotowanie nie jest pracochłonne. Po raz kolejny towarzyszy mi produkt firmy Moryń- tym razem jest to chrzan tarty. Firma Moryń od lat udoskonala receptury, wykorzystując warzywa najwyższej jakości. Produkcja prowadzona jest w oparciu o tradycyjne receptury, dlatego wszystkie produkty smakują jak domowe. 




Polędwiczki wieprzowe w sosie chrzanowy


polędwica wieprzowa 1 szt (ok.450g)

chrzan tarty Moryń 2 łyżki

1/4 szklanki białego wytrawnego wina

śmietana 30% 200 ml

ziele angielskie 5 kulek

liść laurowy suszony

olej do smażenia

łyżka kaparów



Przygotowanie:

Polędwiczkę kroimy na plastry około 1,5 cm i lekko rozbijamy ręką. Każdy plaster solimy i pieprzymy. Na dużej patelni rozgrzewamy olej i obsmażamy polędwiczki z obu stron na złoty kolor. Dolewamy szklankę ciepłego bulionu, wino. Dodajemy liść laurowy i ziele angielskie. Gotujemy całość pod przykryciem ( ok. 25 minut) przewracając polędwiczki od czasu do czasu. Pod koniec gotowania dodajemy chrzan, wlewamy śmietanę i całość dokładnie mieszamy. Po wyjęciu posypujemy pokrojonym szczypiorkiem i kaparami. 



 

Produkty firmy Moryń mieliście już także okazję poznać przy wcześniejszych moich wpisach:


Próbowaliście już polędwiczek w tej wersji? A może macie inne ciekawe przepisy z polędwiczkami w roli głównej? 




Komentarze

  1. Nie znam marki,ale skoro jest tu na blogu to uznaje ją za dobrą:) a polędwiczki wyglądają super. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Polędwiczki robię często, ale w sosie chrzanowym jeszcze nie robiłam...

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój mąż uwielbia takie polędwiczki. Pychota.

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie polędwiczki to dopiero muszą smakować super :-) Weszłam i tak patrze w pierwszym momencie myślałam, że pomyliłam blogi ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się wprowadzać na blogu różne tematy, żeby każdy znalazł coś dla siebie :)

      Usuń
  5. Przepis palce lizać! Ja też ograniczam mięso w diecie, ale tak, jak Ty nie rezygnuję z niego zupełnie. Lubię wszystkie mięsa, które trzeba dusić pod przykryciem, albo w sosie własnym, albo też w winie, jak u Ciebie. Mięsa są wtedy takie delikatne i soczyste.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zjadlabym takie polędwiczki. A chrzan uwielbiam muszę go przetestować.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda pysznie! Ja wczoraj robiłam mielone w sosie chrzanowym ;) Polecam

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam taki sos do mięsa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też! Bardzo dobrze komponuje się z mięsem, chociaż sos chrzanowy używam też do jajek :)

      Usuń
  9. Oj ja za chranem nie przepadam przyznam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, są gusty i guściki :) Nie każdemu odpowiada ostry smak chrzanu, chociaż w tym daniu jest bardzo delikatny :)

      Usuń
  10. It looks delicious, I would like to find this product in Italy as well!
    Don't Call Me Fashion Blogger
    Facebook
    Bloglovin'

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszności :-)

    Niestety gotowanie to zupełnie nie moja bajka...

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie jadłam tak przyrządzonych polędwiczek, ale przyznam, że prezentują się nad wyraz apetycznie i chętnie bym je schrupała. :) Co do samego chrzanu, ogólnie to lubię go i czasami po niego sięgam, lecz z tym konkretnym nie miałam akurat styczności.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglądają bardzo apetycznie, uwielbiam smak chrzanu, chyba się zainspiruję i namówię męża, żeby zrobił kurczaka w sosie chrzanowym:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawa propozycja na obiad. Lubię polędwiczki, bo można je szybko przyrządzić, a teraz latem nie chce się zbyt długo siedzieć w kuchni. Pozdrawiam cieplutko ☀️

    OdpowiedzUsuń
  15. Choć nie przepadam za chrzanem to danie wygląda apetycznie 😉

    OdpowiedzUsuń
  16. Pysznie, polędwiczka jest bardzo chuda i delikatna, lubię takie dania :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mniam, bardzo lubię polędwiczki ☺

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie znam tej marki, ale jeśli polecasz - na pewno jest dobra :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie próbowałam nigdy takich polędwiczek, na pewno muszą być pyszne 😊

    OdpowiedzUsuń
  20. Delightfully Appealing There - Enjoy The Weekend

    Cheers

    OdpowiedzUsuń
  21. Wygląda bardzo apetycznie więc jak najbardziej spróbuję tę markę wykorzystać do swojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepyszny obiad <3
    Podoba mi się takie połączenie, bo od razu przypomina mi się kuchnia mojej Babci :)
    Palce lizać! :D Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie przepadam za chrzanem. Poza tym ciężko o gotowca, który ma dobry skład. Szukałam przed Wielkanocą i wkońcu zrobiłam trochę sama :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, wbrew pozorom znalezienie dobrego chrzanu wcale nie jest takie proste. Ja przekonałam się do Morynia i to on towarzyszy mi w kuchni :)

      Usuń
  24. Uwielbiam takie polędwiczki :) I bardzo lubię chrzan :)
    Aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w takim razie tym bardziej zachęcam do wypróbowania tego przepisu :) Danie zbiera bardzo dobre opinie :)

      Usuń
  25. Nie lubię chrzanu, ale danie prezentuje się smacznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chrzan w tej wersji jest wyjątkowo delikatny, także może zasmakować nawet osobą, które nie należą do jego miłośników :)

      Usuń
  26. Alez to pysznie wygląda 😍
    Nie lubię chrzanu ,ale danie chętnie bym wypróbowała ,z innym sosem ☺
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że chrzan w tym wydaniu ma tak subtelny smak, że mogłoby Ci zasmakować :)

      Usuń
  27. Wyglądają apetycznie <3 zapisuję sobie przepis i na pewno wykorzystam na jakiś obiadek :) a chrzan to uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Wyglądają przepysznie!

    Zapraszam na konkurs: czytanko.pl

    OdpowiedzUsuń
  29. Dziękuję za inspirację. Przepis na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Znam ten chrzan, jest naprawdę bardzo dobry i bez udziwnień. Sos chrzanowy do mięs nadaje się idealnie a Twoje polędwiczki są bardzo apetyczne!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, sos chrzanowy świetnie komponuje się z mięsem :)

      Usuń
  31. Coś dla mnie :-) A chrzan uwielbiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  32. Wygląda pysznie. Sos chrzanowy bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz