Kamienie, które leczą...

Kamienie od wieków intrygowały ludzi. Używano ich jako ozdób, talizmanów, ale także do leczenie różnych dolegliwości. Ich terapeutyczne i kosmetyczne właściwości znali już starożytni Babilończycy, Egipcjanie, Grecy i Rzymianie. Wiara we wręcz magiczną moc kamieni była potężna. Jako ciekawostkę powiem Wam, że starożytni Chińczycy opracowali aż 2935 recept na leki z użyciem różnych kamieni szlachetnych i ozdobnych. Z właściwości leczniczych kamieni korzystał też Mikołaj Kopernik. W Muzeum Farmacji w Krakowie zachowała się nawet recepta zalecające stosowanie leku, którego składnikiem były... perły, szmaragdy, szafiry i złoto. Jej autorem był właśnie nasz wielki polski astronom.


Jeżeli o mnie chodzi to temat właściwości leczniczych kamieni zgłębiam od lat. Po raz pierwszy zainteresowałam się kamieniami kiedy dostałam od mojej babci pierwszy album z kamieniami szlachetnymi i opisem ich działania. Początkowo intrygował mnie przede wszystkim ich wygląd- niezwykłe kolory, blask... Moja babcia zawsze otaczała się kamieniami i wyjaśniała mi które warto nosić. Szczególnie lubi bursztyny, które jak sama mówi uratowały jej zdrowie, kiedy zachorowała po wojnie na płuca. Lekarz rozkładał ręce, po tym jak przyjmowane przez nią leki nie przynosiły oczekiwanych rezultatów. Zalecił jej noszenie naszyjnika z bursztynów i dopiero wtedy poczuła się lepiej. To wtedy uwierzyła też w moc kamieni.


Jeżeli tak jak ja interesujecie się tematyką kamieni to z pewnością zainteresuje Was książka Philip'a Permutt'a "Kamienie które leczą" Wydawnictwa RM. Idealna propozycja dla osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat właściwości kamieni, ale też dla tych którzy dopiero zaczynają się zagłębiać w tajniki medycyny niekonwencjonalnej. Energie drzemiące w kamieniach są bardzo stare i liczą sobie miliony, a nawet miliardy lat. Warto umieć z nich odpowiednio korzystać.


Książka w bardzo czytelny sposób wyjaśnia jak działają kamienie szlachetne i na czym polega leczenie kryształami. Dowiemy się z niej w jaki sposób wybierać kamienie, które są dla nas odpowiednie, a także jak działa wahadełko które może nam pomóc w wyborze kryształów. Bardzo przydatne są także informacje o metodach oczyszczania kamieni. Pamiętajmy, że nosząc kryształy pochłaniają one energię naszą i otoczenia. Z czasem stają się przykurzone i matowe. Dzięki tej książce dowiecie się jak  przygotować kamień do uzdrawiającego działania. O ile wiem już trochę na temat wykorzystywania kryształów do medytacji, to już nowością były dla mnie kryształowe eliksiry.


Bardzo spodobał mi się także sposób prezentacji kamieni w książce. W wyszukiwarce kryształów podzielono kamienie kolorystycznie. To bardzo ułatwia błyskawiczne wyszukanie konkretnego okazu, jeżeli nie znamy jego nazwy. Znajdziecie tu charakterystykę aż 250 kryształów.W dalszej części książki zawarto wskazówki dotyczące kuracji ponad 250 dolegliwości w porządku alfabetycznym.


Muszę przyznać, że w domowej biblioteczce mam kilka książek na temat kamieni, ale ta Wydawnictwa RM jest najlepsza. Najbardziej czytelna, zwięzła, a przy tym będąca prawdziwą skarbnicą wiedzy na temat kamieni szlachetnych i kryształów, które nie tylko są piękną ozdobą, ale i mogą pomóc pokonać nam różne dolegliwości. Korzystajcie z możliwości zakupu bez wychodzenia z domu na stronie Wydawnictwa RM- https://www.rm.com.pl/


Komentarze

  1. Dla osób, które tym się interesują jest to nie lada frajda czytać taką książkę :) sama z czystej ciekawości przeczytałabym ją aby dowiedzieć się jakie kryształy leczą dane schorzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że książka naprawdę bardzo ciekawa. Można się z niej dużo dowiedzieć.

      Usuń
  2. Ja chętnie bym przeczytała z czystek ciekawości 🙂
    Niespecjalnie jednak wierzę w ich
    Leczniczą moc
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet jeżeli nie wierzysz w ich moc, to warto chociaż dowiedzieć się jak nazywają się różne kryształy :) Ja mam dużo bransoletek z kamienia, ale często zapominałam ich nazwy. Z tą książką mi to nie grozi :)

      Usuń
  3. W ten temat się jeszcze nie zagłębiałam...

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś trochę interesowałam się tą tematyką. Pamiętam, że miałam taką jedną książkę, też w ładnym i kolorowym wydaniu. A tam były nawet takie kamienie, które doradzano jako odpowiednie do postawienia przy komputerze. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, w tej książce też właśnie jest napisane, że warto otaczać się kamieniami we wnętrzach. Jak się trochę uspokoi muszę wybrać się do indyjskiego sklepu i wybrać sobie jakiś kryształ.

      Usuń
  5. Ciekawa książka, mój teściu bardzo lubi kamienie i je zbiera. ta książka powinna mu się spodobać

    OdpowiedzUsuń
  6. oo świetna książka! uwielbiam takie klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) Jeżeli interesujesz się kamieniami, będziesz zachwycona :)

      Usuń
  7. Podobają mi się różne takie kamienie, są piękne. Nigdy nie wierzyłam w ich moce, chociaż gdybym zagłębiła się w te tematy bardziej to może zmieniłabym swoje poglądy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie zaszkodzą, a może pomogą :) Nie zaszkodzi spróbować.Jedno jest pewne- są piękną ozdobą :)

      Usuń
  8. Pamiętam jak moja mama kupowała właśnie kamienie i każdy był na coś innego. Ja jedynie znam właściwości bursztynu jeśli chodzi o kamienie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto bliżej zagłębić się w ten temat :) Ja się wciągnęłam.

      Usuń
  9. Książka bardzo ciekawa. Warto mieć ją w swojej domowej biblioteczce.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie zagłębiałam się jak dotąd w taki temat, ale książkę z chęcią bym przeczytała. Mogłabym pewnie dowiedzieć się z niej wiele ciekawych informacji. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, nawet jeżeli nie wierzy się w lecznicze właściwości kamieni, to warto dowiedzieć się o nich czegoś więcej :)

      Usuń
  11. Nie miałam pojęcia o właściwościach leczniczych kamieni. Bardzo ciekawa książka, fajnie, że można nosić jakiś kamień jako ozdobę, a jednocześnie czerpać korzyści zdrowotne z jego właściwości.
    Też uwielbiam bursztyny i noszę bardzo często w postaci kolczyków:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O bursztynach najwięcej wiemy, tymczasem inne kamienie są również nie tylko piękne, ale i zdrowe :)

      Usuń
  12. Ciekawe :) ja jako dzieciak przywiozłam z gór troche kryształów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam do dzisiaj kilka egzemplarzy z wycieczek szkolnych ;)

      Usuń
  13. ja z nad morza przywoziłam kamyki, pamiętam :D
    www.wkrotkichzdaniach.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też- na pewno pamiętam jak zbierałam bursztyny nad morzem :)

      Usuń
  14. Ja również nigdy nie zagłębiałam się w ten temat, ale muszę przyznać, że jest to bardzo ciekawe :) Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest bardzo fajna, bo przyda się zarówno laikowi, jak i osobie która już co nie co wie o właściwościach kamieni.

      Usuń
  15. Ostatnio ciekawią mnie takie sprawy, więc chyba skuszę się na swój egzemplarz :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ładnie wydana ksiązka. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Książka zapowiada się naprawdę ciekawie :) Sama swego czasu zgłębiałam ten temat i wiem z własnego doświadczenia, że kamienie i kryształy, mają cudowną moc :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ciekawa książka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się bardzo podoba i polecam każdej osobie, która choć trochę interesuje się kamieniami :)

      Usuń
  19. Lubię czytać o takich kamieniach :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kiedyś mnie zainteresował ten temat, więc mogłabym przeczytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sięgnij po nią, jest naprawdę ciekawa i fajnie wydana :)

      Usuń
  21. Myślę, że ta książka spodobałaby się mojej mamie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz